Twijfelen dat doen we allemaal. Zeker in uitdagende tijden zoals vandaag. Maar als je over iets twijfelt in je leven, wil dat zeggen dat je klaar bent om er iets aan te veranderen. Twijfelen is de eerste stap van doen.
Als je twijfelt, denk je harder na over wat wél en wat niet. Degenen die vandaag over iets twijfelen zijn de doeners van morgen. Twijfel zorgt voor verandering. En dat geldt ook voor je bankzaken.
Zou ik mijn geld beleggen of zou ik toch nog even sparen voor een appartement? Zou ik die dure reis wel doen, of zou ik dat geld beter gebruiken om mijn pop-up op te starten? Is het nu een goed moment om te kopen, of zou ik beter nog even blijven huren? Met hun nieuwe campagne willen ING en TBWA de twijfels van mensen omzetten in daden.
Die boodschap zien we in verschillende vormen terugkomen. Via een reeks krachtige lijnen op billboards en in print, een digital campagne waarin we tal van herkenbare twijfels verspreiden met de nodige dosis humor en een televisiespot waarin die humor volledig centraal staat. De spot werd geregisseerd door Jeroen Mol voor Czar en is een verheerlijking van twijfel met een personage dat we op zijn minst verrassend kunnen noemen en een enorm aanstekelijke soundtrack.
“Met onze nieuwe gedurfde merkcampagne positioneert ING zich als de bank die mensen in staat stelt grip te hebben over hun financiën. Door hen gerust te stellen dat het OK is om te twijfelen bij het nemen van belangrijke beslissingen op privé- en professioneel vlak. Want twijfel kan leiden tot verandering. En ING is er om die twijfel om te zetten in daden. Met duurzame producten en deskundig advies voor onze particuliere en bedrijfsklanten,” zegt Laurent Winnock, head of communications, brand & marketing communications ING Belgium.
Ontdek de campagne vanaf 31 januari en als je achteraf met twijfels zit, staat ING klaar om ze om te zetten in daden.
Credits
AGENCY: TBWA\Belgium
CLIENT: ING
Laurent Winnock, Nathalie Ducène, Louise Van Heel, Charlotte Mahieu, Lotte De Wael, Sandrine Billaroch
CAMPAIGN TITLE: XXX
EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR: Jeroen Bostoen
CREATIVE DIRECTOR: Steven Janssens, Jeremie Goldwasser
CREATIVE TEAM: Thomas de Vreese, Dieter Van Hoof
COPYWRITING: Vincent Nivarlet, Wilfrid Morin, Manu De Wit, Olaf Meuleman
DIGITAL CREATIVE TEAM: Sofie Gilliams, Anke Verhaegen
ACCOUNT TEAM: Bénédicte Ernst, Virginie Cuypers, Jolien De Wulf
STRATEGY: Kristof Janssens, Dorien Mathijssen
TRAFFIC: Laurie Herbots
DESIGN: Nicky Lauwerijssen
DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin
DTP: Steven De Vlieger
DIGITAL PRODUCTION: MAKE
PROJECTS MANAGEMENT TEAM: Stijn Punie, Matthias Deruddere, Olivier Berger
HEAD OF AV PRODUCTION MAKE: Mieke Vandewalle
AGENCY PRODUCERS
Cindy De Mooter, Mieke Vandewalle
PRODUCTION COMPANY: CZAR
Executive Producer : Eurydice Geysel
Producers: Maarten De Sutter
Regisseur: Jeroen Mol
DOP: Grimm Vandekerkhove
Art Director: Floris Van Looy
Styling: Jan Dendievel
POST-PRODUCTION COMPANY: Make
Post-producer: Greet Van Thillo, Cindy De Mooter, Katrien Van den Brande
Offline: Maarten Janssens
Online: Stijn Van Assche, Sebastiaan Schols, Gill Vander Cluyzen
VFX: Flow
Grading: Olivier Ogneux
Sound & SFX: Jan Pollet
Music: Massive Music
Fotograaf: Dena Huys
MEDIA AGENCY: Initiative
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]