Twijfelen zet aan tot doen in de nieuwe campagne van ING en TBWA

Crea / News

Twijfelen dat doen we allemaal. Zeker in uitdagende tijden zoals vandaag. ​Maar als je over iets twijfelt in je leven, wil dat zeggen dat je klaar bent om er iets aan te veranderen. Twijfelen is de eerste stap van doen.

Als je twijfelt, denk je harder na over wat wél en wat niet. Degenen die vandaag over iets twijfelen zijn de doeners van morgen. Twijfel zorgt voor verandering. En dat geldt ook voor je bankzaken.

Zou ik mijn geld beleggen of zou ik toch nog even sparen voor een appartement? Zou ik die dure reis wel doen, of zou ik dat geld beter gebruiken om mijn pop-up op te starten? Is het nu een goed moment om te kopen, of zou ik beter nog even blijven huren? Met hun nieuwe campagne willen ING en TBWA de twijfels van mensen omzetten in daden.

Die boodschap zien we in verschillende vormen terugkomen. Via een reeks krachtige lijnen op billboards en in print, een digital campagne waarin we tal van herkenbare twijfels verspreiden met de nodige dosis humor en een televisiespot waarin die humor volledig centraal staat. De spot werd geregisseerd door Jeroen Mol voor Czar en is een verheerlijking van twijfel met een personage dat we op zijn minst verrassend kunnen noemen en een enorm aanstekelijke soundtrack.

“Met onze nieuwe gedurfde merkcampagne positioneert ING zich als de bank die mensen in staat stelt grip te hebben over hun financiën. Door hen gerust te stellen dat het OK is om te twijfelen bij het nemen van belangrijke beslissingen op privé- en professioneel vlak. Want twijfel kan leiden tot verandering. En ING is er om die twijfel om te zetten in daden. Met duurzame producten en deskundig advies voor onze particuliere en bedrijfsklanten,” zegt Laurent Winnock, head of communications, brand & marketing communications ING Belgium.

Ontdek de campagne vanaf 31 januari en als je achteraf met twijfels zit, staat ING klaar om ze om te zetten in daden.

Credits

AGENCY: TBWA\Belgium

CLIENT: ING

Laurent Winnock, Nathalie Ducène, Louise Van Heel, Charlotte Mahieu, Lotte De Wael, Sandrine Billaroch

CAMPAIGN TITLE: XXX

EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR: Jeroen Bostoen

CREATIVE DIRECTOR: Steven Janssens, Jeremie Goldwasser

CREATIVE TEAM: Thomas de Vreese, Dieter Van Hoof

COPYWRITING: Vincent Nivarlet, Wilfrid Morin, Manu De Wit, Olaf Meuleman

DIGITAL CREATIVE TEAM: Sofie Gilliams, Anke Verhaegen

ACCOUNT TEAM: Bénédicte Ernst, Virginie Cuypers, Jolien De Wulf

STRATEGY: Kristof Janssens, Dorien Mathijssen

TRAFFIC: Laurie Herbots

DESIGN: Nicky Lauwerijssen

DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin

DTP: Steven De Vlieger

DIGITAL PRODUCTION: MAKE

PROJECTS MANAGEMENT TEAM: Stijn Punie, Matthias Deruddere, Olivier Berger 

HEAD OF AV PRODUCTION MAKE: Mieke Vandewalle

AGENCY PRODUCERS

Cindy De Mooter, Mieke Vandewalle

PRODUCTION COMPANY:  CZAR

Executive Producer :   Eurydice Geysel

Producers:  Maarten De Sutter

Regisseur: Jeroen Mol

DOP:  Grimm Vandekerkhove

Art Director: Floris Van Looy

Styling: Jan Dendievel 

POST-PRODUCTION COMPANY:  Make

Post-producer: Greet Van Thillo, Cindy De Mooter, Katrien Van den Brande

Offline: Maarten Janssens

Online: Stijn Van Assche, Sebastiaan Schols, Gill Vander Cluyzen

VFX: Flow

Grading: Olivier Ogneux

Sound & SFX: Jan Pollet

Music: Massive Music

Fotograaf: Dena Huys

MEDIA AGENCY: Initiative