Videofragmenten gepubliceerd op Twitter worden voortaan automatisch afgespeeld ('autoplay') via iOS (iPhone en iPad) als u door de actualiteit bladert. Deze nieuwigheid slaat op animated GIF's, video's opgeladen op Vine en video's rechtstreeks opgeladen op het sociale medium. Na een testfase besliste het bedrijf om het systeem te veralgemenen, want statistieken hadden de efficiëntie ervan ruimschoots bewezen. Gebruikers bleken zich meer van de beelden te herinneren (+14%) en het kijkbereik van gesponsorde video's in autoplay lag duidelijk hoger (+7%). Aangezien zichtbaarheid een belangrijke factor is voor de return on investment van een campagne, wordt deze evolutie naar voren geschoven als een win-winsituatie voor merken, Twitter én gebruikers. Die gebruikers kunnen echter te allen tijde de optie deactiveren.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]