U houdt van Coca-Cola, Apple en face-to-facegesprekken

Met de afdeling Meertalige Bedrijfscommunicatie (MTB) van Universiteit Gent voerde The Oval Office een onderzoek uit naar de precieze plaats van livecommunicatie binnen de marketingmix van (Belgische) bedrijven. Een interessante selectie van de resultaten vindt u in nummer 3 van de 41e jaargang van PUB. The Oval Office maakte van de gelegenheid gebruik om aan de respondenten enkele vragen te stellen over hun persoonlijk gedrag. Die antwoorden vindt u exclusief hieronder.
Men vroeg bijvoorbeeld door welke middelen de respondenten als communicatiespecialist vooral worden beïnvloed als ze aankoopbeslissingen moeten nemen binnen hun job als communicatiespecialist. Face-to-facegesprekken en meetings (73,70%), word-of-mouth (63,20%) én media & vakliteratuur (43,60%) scoren het hoogst voor professionele beslissingen. Maar ook vakbeurzen, seminaries en congressen, contentmarketing via sociale media en e-mailmarketing worden graag toegelaten tot de professionele leefwereld van marketeers en andere communicatieprofessionals.
Daarnaast werd gevraagd wat invloed heeft als het gaat om beslissingen die de communicatieprofessionals nemen als consument, dus buiten hun job. Daar staan word-of-mouth, persartikels en reclame bovenaan, met sociale media op de vierde plaats.
En welke merken geven volgens communicatieprofessionals eigenlijk de beste merkbeleving? Coca-Cola en Apple torenen hoog boven de concurrentie. BMW, Nike en Red Bull maken de top 5 vol, op plaatsen 6 tot en met 10 vinden we Jupiler, Nespresso, Samsung, Ikea en Audi terug.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]