UBA en ACC Belgium stellen zich beiden tot doel om de samenwerking tussen opdrachtgevers en creatieve bureaus zo optimaal mogelijk te laten verlopen. En die samenwerking begint bij het maken van goede afspraken, samengebracht in een helder en moduleerbaar contract, afgestemd op de noden van beide partijen. Het vorige UBA/ACC-contract dateert van 2012 en was hoofdzakelijk gericht op lange termijn relaties tussen adverteerders en reclamebureaus. Het nieuwe contract is bruikbaar voor alle disciplines van de communicatie-mix in overeenstemming met de uitbreiding van de ACC naar content-, digital-, influential- en eventmarketingbureaus.
Bovendien bevat het nieuwe contract een uitgebreide passage over de transfer van persoonsgegevens in lijn met de privacy-verordening die in mei 2018 van kracht gaat en waarvoor alle partijen zich moeten voorbereiden (ook gekend als GDPR: General Data Protection Regulation).
Het moduleerbare contract werd opgesteld door de werkgroep van UBA-ACC in samenwerking met het advocatenkantoor Koan en is beschikbaar voor alle leden van UBA en ACC Belgium op hun respectievelijke sites.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]