UBA geniet van topjaar in 2015

UBA

Communication / News

UBA

2015 was een topjaar voor UBA. Zo maakten niet minder dan 50 adverteerders zich vorig jaar lid van UBA, waardoor het totaal aantal leden groeide tot een historisch record van 288 adverteerders. Ook de groei van de UBA Academy was fenomenaal: in academiejaar 2014-2015 organiseerde UBA niet minder dan 76 cursussen die bijgewoond werden door 1.325 studenten. De UBA evenementen trokken dan weer de aandacht van maar liefst 3.504 marketing- en communicatie-professionals. Het in 2014 gelanceerde UBA Knowledge Center kwam in 2015 op kruissnelheid en houdt de leden op de hoogte van de laatste tendensen en inzichten in communicatie, merken en media.

Het ledenonderzoek dat UBA in 2015 organiseerde was dan ook zeer positief. Er is een zeer grote tevredenheid (met een positieve score van +96%) bij de leden over de dienstverlening van UBA. De vereniging wordt gezien als een professionele organisatie die toegevoegde waarde levert, inspirerend werkt en toegankelijk is.

Samen met het UBA team, het Executive Committee en de Raad van Bestuur heeft UBA een nieuw strategisch plan 2016-2021 uitgewerkt voor een nog betere dienstverlening, nieuwe accenten en een duurzame gecontroleerde groei. In 2016 start UBA met de implementatie van dit strategisch plan. Het wordt een boeiend jaar met een focus op relevante content voor de leden, de lancering van nieuwe diensten en met extra aandacht voor de digitale evoluties.

En het jaar 2016 is goed begonnen voor UBA, want de Unie van Belgische Adverteerders heeft al vijf nieuwe leden mogen verwelkomen: Generali, Dela, Vandenborre, Flanders Investment & Trade en Belgian Paralympic Committee.