UBA is taking brands further

UBA

Communication / News

UBADe voorbije jaren kende UBA een sterke dynamiek en de organisatie kon daardoor groeien naar een recordaantal leden. Vandaag telt UBA 288 adverteerders-leden, die het overgrote deel van de Belgische mediabestedingen voor hun rekening nemen. Dit succes vormt een ideale basis om verder te vernieuwen. Samen met het executive committee en de raad van bestuur schreef het UBA-team een nieuw strategisch plan 2016-2021. Het plan is gebaseerd op de bevindingen uit de grootschalige ledenbevraging van 2015 en wordt de gids voor een nog betere dienstverlening, nieuwe accenten en een duurzame gecontroleerde groei. Wat kunnen de leden van UBA verwachten in de toekomst? De belangrijkste doelstelling blijft het creëren van extra lidmaatschapswaarde. UBA focust op het 'inspireren en ondersteunen van merken' en legt extra accenten op creativiteit, innovatie, digitale technieken, sociale media en mobile. Een sterk doorgedreven contentstrategie zal hiervoor de basis vormen. UBA positioneert zich voortaan dus als de Belgische organisatie van en voor merken en introduceert een nieuwe baseline: Taking brands further.

Bij de uitbouw van de activiteiten en diensten worden consequent vier strategische principes gehanteerd: inspireren, beïnvloeden, faciliteren en verbinden. Deze principes garanderen een relevante dienstverlening die merkenbouwers sterker maakt.

De dienstverlening van UBA zal zich toespitsen op 3 activiteiten en 3 diensten: UBA Academy, UBA Communities en UBA Events (activiteiten) en UBA Represent en UBA Knowledge Center en UBA Care (diensten).

UBA ziet de toekomst vol vertrouwen tegemoet: "Het nieuwe strategische plan 2016-2021 vormt een solide basis voor de verdere uitbouw van een dienstverleningspakket dat de Belgische merkenbouwers extra troeven in handen geeft om zich te handhaven én te groeien in een competitieve en snel veranderende omgeving."