UBA lanceert gloednieuwe podcastreeks CMO voices
Op donderdag 19 september lanceert UBA in samenwerking met Trustmedia een nieuwe podcastreeks, genaamd CMO voices. Het concept? Innoverende en inspirerende CMO’s aan het woord.
Geef toe, wat spreekt nog meer tot de verbeelding dan mensen die merken groot maken? Hoe spelen ze het klaar? Waar halen ze zelf hun inspiratie? Wat vinden ze fundamenteel in de wereld van marketing? Van welke campagnes van concullega’s hadden ze gehoopt dat ze zélf hadden bedacht? We verkennen de geheimen achter de mooiste merken en wat hen zo speciaal maakt.
“Goede marketing draait om storytelling. Het is aan ons, als marketing- en communicatieprofessionals, om de kracht van ons vak uit te dragen naar de bredere business community. CMO voices biedt een platform voor de verhalen van topmarketeers. Door hun verhalen te verspreiden, willen we velen inspireren en de kracht van marketing in het bouwen van duurzame merken aantonen,” zegt Luc Suykens, CEO van UBA.
Maandelijks wordt er een Nederlandstalige en Franstalige podcast gelanceerd. Twee spraakmakende CMO’s, Aude Mayence (VP markting & digital bij Delhaize Belgium) en Ewoud Van Der Heyden (marketing director bij BMW Group Belux), bijten de spits af. De podcasts zijn te beluisteren via de websites van UBA, De Tijd en L’Echo alsook via streamingdiensten zoals Spotify & Apple Podcasts.
UBA koos Trustmedia, part of Mediafin, als partner voor het realiseren van deze podcastreeks. Trustmedia, de advertentieregie van onder andere De Tijd en L’Echo, groeide de voorbije jaren uit tot een echte podcastspecialist. Dankzij hun expertise in productie zijn ze de marktleider in podcasts die decision makers en ondernemers aanspreken.
“Met de lancering van CMO voices duiken we in de geheimen achter de mooiste merken en onthullen we wat de marketeers erachter drijft. Podcasts zijn het ideale medium om deze verhalen met diepgang te vertellen. We zijn blij de partner van UBA te zijn voor het realiseren van CMO voices. Met onze dailies De 7 en Le Brief van De Tijd & L’Echo hebben we een heel sterke motor in huis om bereik te genereren op de native podcasts die we voor onze commerciële partners bedenken en produceren. We stellen onze podcast-expertise graag ter beschikking om van dit UBA-initiatief een referentie in de markt te maken,” reageert Hans De Rore, CCO Mediafin.
Naast de podcastreeks lanceerde UBA eerder dit jaar ook de CMO voices community, een exclusieve community op uitnodiging specifiek voor UBA-merkenleden. UBA brengt CMO’s samen om te praten, van elkaar te leren, elkaar uit te dagen en te inspireren. CMO’s komen er in contact met hun peers op meerdere events tijdens het jaar.