UEFA shopt bij PepsiCo

pepsi

Communication / News

pepsico uefa

PepsiCo's wereldwijde 'flagship'-merken Lay's, Gatorade en Pepsi MAX bundelen hun krachten met de UEFA Champions League. PepsiCo's overeenkomst met de populaire Europese competitie begint officieel op 1 juli, voorafgaand aan de start van het seizoen 2015-2016. Lay's, Gatorade en Pepsi MAX zullen dienen als leidende merken voor het toernooi. Daarnaast zal PepsiCo ook de merken Doritos, Lipton en 7UP in het sponsorprogramma opnemen.

De finale van de UEFA Champions League is 's werelds best bekeken jaarlijkse sportevenement. De finale van afgelopen zaterdag 6 juni werd uitgezonden in meer dan 200 landen, met een bereik van zo'n 400 miljoen kijkers en een gemiddeld aantal van 180 miljoen mensen dat de wedstrijd live volgde. Het seizoen, van de Play-Offs tot aan de Final, bestrijkt 17 wedstrijdweken met in totaal 145 wedstrijden. De competitie zorgt voor meer dan 110.000 uur aan televisie-inhoud gedurende het seizoen, met een regionaal en globaal kijkerspubliek van circa 1,1 miljard unieke kijkers die de wedstrijden wereldwijd live volgen. Naast jarenlange passie voor voetbal, staat PepsiCo ook bekend om het ontwikkelen van content- en marketingprogramma's samen met andere sportbonden, zoals de Amerikaanse National Basketball Association (NBA), de National Football League (NFL), de National Hockey League (NHL) en de Major League Baseball (MLB), de Indian Premier League en de International Cricket Council.