UGC kiest voor Transfer, Brigthfish strijdvaardig

Media / News

Wie vorig weekend in Brussel en Antwerpen naar een UGC-bioscoop is geweest, heeft het misschien opgemerkt: er waren geen Brightfish-advertenties te zien in de UGC-zalen, in tegenstelling tot de andere cinemazalen, waar het reclameblok al goed gevuld was met adverteerders. De jarenlange samenwerking tussen UGC en Brightfish - die nog dateert van de periode dat UGC aandeelhouder was van RMB Cinema, eindigt dus. Patrick Van Dijck, managing director van Brightfish: “We hebben inderdaad de twee Brusselse UGC-bioscopen en die in Antwerpen niet meer opgenomen in ons aanbod. De ex-Utopolis bioscopen blijven we aanbieden tot eind augustus. Er was al enige tijd onzekerheid over het verderzetten van de samenwerking maar nu is die duidelijkheid er wel gekomen."

UGC Belgium kiest voor Transfer. Bruno Plantin-Carrenard, COO UGC Belgium: “Deze samenwerking geeft ons de kans om cinema terug in het hart van de reclamemarkt te plaatsen. We zijn ervan overtuigd dat de kwaliteit van onze zalen en hun premium positionering zullen voldoen aan de verwachtingen van adverteerders en bureaus. Vastberaden naar de toekomst toe en klaar om alle problemen en uitdagingen aan te gaan, delen we met Transfer hetzelfde karakter.”

Transfer is erg blij met de komst van UGC. "Dit complementaire medium zal ons premium aanbod alleen maar versterken," zegt Michel Dupont, general manager Transfer. "We zijn dan ook bijzonder trots om ons steentje te kunnen bijdragen aan de commercialisatie van de dynamische bioscoopmarkt.”

In september, wanneer Brightfisch het geheel van de UGC-zalen niet meer verkopen, zal Brightfish nog steeds 85% van het bioscoopbezoek vertegenwoordigen. "Als marktleider zullen we onze verantwoordelijkheid nemen en het gebruik van de sterktes van ons medium blijven stimuleren," zegt Patrick Van Dijck. "Dit gaat zowel over onderzoek, waar aandacht in de mediakeuze alleen maar belangrijker wordt, als het meedenken met merken en agency's over een creatieve toevoeging aan hun campagnes.” Over de komende maanden toont Van Dijck zit alvast enthousiast: "De line-up van films is deze zomer geweldig en dat merken we ook aan de interesse van adverteerders. Er komen ook heel wat long formats (60” en meer) in de zalen en dat doet deugd. Want waar kan je pas echt aan storytelling doen in de bioscoop!"