Uitgeverij Ballon krijgt nieuw logo

Media / News

Na een nieuwe thuis - uitgeverij Ballon Media fuseerde met Standaard Uitgeverij in 2020 - krijgt het kinderboekenmerk Ballon nu ook een nieuw logo. Een confettiballon die barst van kleuren, die vreugde brengt en die mee een feest maakt van de kindertijd.

Het ontwerp van het nieuwe logo is van de hand van Kris Demey, een gevestigde naam in de boekenwereld. Hij vertaalde de speelse, kleurrijke wereld van Ballon naar een nieuw logo dat de frisse, vernieuwende uitgaven van Ballon in de verf zet. Als het ware de kers op de taart van een modern uitgeefbeleid. Hiermee bevestigt Standaard Uitgeverij het vertrouwen in een sterk kinderboekenmerk dat klaar is voor de toekomst met als basis een rijk gevuld en bovenal internationaal verleden.

Minstens 90% van alle uitgaven van Ballon zijn in eigen huis bedacht en gemaakt. Maar ook het creatieve proces gebeurt met het venster op de wereld: vele uitgaven worden geïllustreerd door externe illustratoren die prachtig werk leverden voor grote internationale spelers als Usborne, Hachette Frankrijk en Simon & Schuester. "De Ballon-boeken zijn de afgelopen dertig jaar in meer dan 70 talen vertaald en in meer dan 100 landen verkocht. Ze worden in eigen beheer en mét het Ballon-logo erop verkocht in België, Nederland, Frankrijk, Italië, Zwitserland, Canada, Spanje en Latijns Amerika. Via exclusieve partnerships met bekende lokale uitgeverijen vind je het Ballon-logo ook vaak terug in Griekenland en Hongarije. Voorts verkopen we tientallen titels aan lokale uitgeverijen in andere Europese landen (met Duitsland als grootste groeimarkt de afgelopen jaren), in Rusland, Zuid-Afrika én China," zegt exportmanager Stijn Mertens.