De wetenschappelijke uitgeverijen LannooCampus en Academia Press - bekend van diverse boeken over marketing en communicatie - trekken vanaf 29 februari naar de hogescholen met een nieuw concept: de Pop-upuitgeverij.
Docenten kunnen aanschuiven aan de Mondriaantafel om ideeën voor nieuwe publicaties te bespreken. Zo komen ze op een informele manier in contact met het pop-upteam en kunnen meteen plannen gesmeed worden voor samenwerking. Of het nu gaat over het herzien van bestaande publicaties, zoeken naar auteurs voor nieuwe ideeën of docenten met schrijfambitie te begeleiden. Het resultaat is een reeks handboeken die direct beantwoordt aan de noden van de docenten.
De vormgeving van dit project staat helemaal in teken van de stijl van de abstracte Nederlandse schilder Piet Mondriaan. Elk kennisdomein heeft een eigen kleur, die consequent wordt volgehouden in publicaties, brochures en ook online. Herkenbaarheid, gebruiksgemak en esthetiek gaan zo hand in hand. Helemaal in de geest van Mondriaan. En het pop-upproject zal kunnen gevolgd worden via verschillende sociale media zoals Facebook of via de hashtag #campuspopup op Twitter. Zo kunnen geïnteresseerden gemakkelijk op de hoogte blijven van het tijdstip en de locatie waar de pop-up-uitgeverij zal verschijnen.