Unbound is het nieuwe inbound

Crea / News

GreenHouse 2812 nieuwe klanten en 132 nieuwe poetshulpen in één maand tijd. Een piek die het gevolg is van de unbound-campagne van AB voor GreenHouse Dienstencheques. Het bedrijf voor huishoudhulp op basis van dienstencheques is dik tevreden met deze uitzonderlijke maandresultaten.

Met unbound bedoelt AB de mix van good old outboundmarketing – wat we vroeger pushadvertising noemden – en innoverende inboundmarketing (online content creëren, vindbaar en deelbaar maken). Ze weerspiegelt perfect de nieuwe visie van het bureau uit Waregem.

AB voert al sedert 2010 nationale tv- en radiocampagnes voor GreenHouse, vaak met actrice Martine Jonckheere in een glansrol. Naambekendheid was daarbij de voornaamste betrachting. Voor 2016 werden de objectieven bijgesteld: méér conversie op de website en dus een gevoelige groei van het aantal klanten en medewerkers. AB deed grondig vooronderzoek naar de online presence en het zoek-, surf- en klikgedrag van potentiëlen. De research leverde sterke aanbevelingen voor de architectuur, wireframes en designs van een nieuwe website. Een stek die vooral gericht is op het ondernemen van actie: info vragen, klant worden, solliciteren, …

GreenHouseDe eigenlijke campagne werd gedurende 4 weken intensief gevoerd op Radio 2 en online via display, RTB, adwords, SEA, retargeting, fb-ads, … Finetuning tot in de puntjes: de radiospots liepen op exact hetzelfde ogenblik als de digitale communicatie, wat voor een extra versterkend effect zorgde. Enkele resultaten (naast de vele nieuwe klanten en medewerkers): 4.836.000 impressies, 20.896 clicks en 818 effectieve leads (acties). Da’s proper!