België is iets speciaals. Met drie verschillende landstalen, honderden regionale dialecten en onmiskenbare cultuurverschillen is het niet altijd gemakkelijk om ‘de Belgen’ te typeren.
En toch is het soms overduidelijk. Want wanneer de Rode Duivels het veld betreden, vormen we allemaal samen één front. Eén vastberaden muur. Eén robuust blok waarin iedereen elkaar vindt en begrijpt. En waarin we allemaal dezelfde taal spreken.
In het kader van het WK 2022 zette DDB dit unieke gegeven om in een nieuwe campagne voor Unibet, waarin drie zeer verschillende personages steeds meer gelijkenissen tonen. Want hoewel ze verschillende talen spreken, hebben ze een gelijkaardige manier om zich voor te bereiden op de aankomende match. En wanneer de emoties het na de aftrap steeds meer overnemen, vallen uiteindelijk ook de taalbarrières helemaal weg.
Dit idee wordt in het openings- en eindshot letterlijk in de verf gezet door iemand die in het midden van België de lijnen van een voetbalveld kalkt en op een symbolische manier alle regio's verenigt in haar passie voor voetbal.
“Dit is mijn 4e grote toernooi bij Unibet en met 'We All Speak The Same Language' hebben we samen met DDB mogelijks het strafste creatieve concept tot nu toe neergezet. Zonder teveel uit te weiden over betting zetten we ons brand midden in de WK-beleving die een taal-gefragmenteerd landje zoals Belgie altijd een stuk dichter bij elkaar brengt,” zegt Tom Buttiens, marketing manager van Unibet.
De campagne bestaat uit een 30” televisiespot, digitale declinaties en afgeleiden die de verschillende Unibet-producten in de kijker zetten.
Credits
Client: Unibet, Tom Buttiens, Dennis Marien
Creative Director: Kwint De Meyer
Art Director: Simon Detournay
Copywriter FR: Célestin Metens
Copywriter NL: Jan Schraeyen
Accounts: Lore Desmet & Eline Rasson
Producers: Mieke Vandewalle, Cindy De Mooter & Sophie Scheck
Production company: BOZON CONTENT
Executive Producer: Laurent Dillen
Producer: Sofie Van de Wauwer
Regisseur: Mustafa Mazouzi
DOP: Lucas Ruyssen
Post-production: MAKE
Post-producer: Geneviève Paindaveine
Offline: Gert van Berckelaer
Online: Nabil El Hajjouti
Grading: Joost Van Kerckhove
Music & sound: Sonhouse, Gwenn Nicolay & Jan Pollet
Social/ digital post-production: MAKE
Post-producer: Sofie Gebreurs
Offline: Bert Bocanete
Online: Bert Bocanete, Maarten Vranken & Lisa Vermeulen,
Music & Sound: Sonhouse, Jan Pollet
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]