Unilever en Mindshare daten op Tinder

tinder

Communication / News

tinder

Een primeur in België: de allereerste Tinder-advertenties zijn een feit. Unilever verraste de Belgische tinderaars met een flirterige video ad voor Lipton Ice Tea en uitdagende datingprofielen voor Ola-ijsjes. Beide campagnes werden positief onthaald en zorgden voor veel visibiliteit op lands populairste dating app. De mediaplanning voor deze campagne gebeurde door Mindshare, terwijl Luon agency de creaties verzorgde.

Tinder Screenshots - UNILEVER

Alle singles die tijdens de zomermaanden via Tinder een date wilden scoren, kregen ze te zien: de eerste Belgische Tinder-advertenties ooit. Tijdens het swipen kwamen ze óf een branded video van Lipton Ice Tea tegen, óf een branded profile card van Ola. Samen met Lipton Ice Tea creëerde Luon een targeted animatie met een vrouwelijke dan wel mannelijke hoofdrolspeler. Daarbij werden tinderaars warm gemaakt voor een verfrissende date met Lipton Ice Tea. Op het einde van de video konden nieuwsgierigen doorklikken naar een mobiele pagina en zo na inschrijving een gratis zonnebril opgestuurd krijgen.

Ook voor Ola werd een creatieve campagne opgezet: verschillende Ola-ijsjes kregen een eigen Tinder-profiel dat gebruikers al dan niet konden liken – inclusief prikkelende openingszin. Na een positieve swipe, kreeg de tinderaar een persoonlijk chatbericht dat naar een mobiele pagina leidde. Daar waren niet alleen nóg meer openingszinnen te vinden, maar vielen ook bioscooptickets te winnen.

De Tinder-gebruikers bleken beide campagnes goed te lusten: de twee mobiele pagina’s konden in sneltempo rekenen op een hoop bezoekers en registraties en een engagement rate tot drie keer hoger dan de benchmark. Unilever blikt tevreden terug: “Tinder heeft hoe langer hoe meer aanhangers in België, meer bepaald bij de jongeren die de kerndoelgroep zijn van Lipton Ice Tea en onze campagne Ola #goodbyeserious. De zomer leek ons het ideale moment, zowel op vlak van seizonaliteit voor dit soort van producten als voor het gebruik van Tinder door onze doelgroep. Geen vakantie zonder vakantieliefdes! Unilever innoveert via deze campagne, als eerste adverteerder in België op Tinder en dit dankzij een nauwe samenwerking tussen Unilever, Mindshare, de creatieve bureaus en het team van Tinder… Onze consumenten hebben de campagne warm onthaalt onder andere dankzij de sterke creatie die specifiek afgestemd werd op Tinder. Test geslaagd !”