Unilever nom-nomineert om te variëren in de kookpot

Crea / News

Na weken te kokkerellen om de tijd te doden, schaft de pot misschien geen inspiratie meer. Om de Belgen op een speelse manier te inspireren, heeft Unilever een aantal weken geleden een #kookinuwkot receptenbingo gelanceerd. Bijna 200 influencers werden genom-nomineerd om vervolgens door Demonstr8 verrast te worden met twee gigantische zakken vol verrassende ingrediënten, geleverd tot op hun dorpel.

Naast innovatieve producten zoals de Hellman’s Vegan Mayonaise en het plantaardig vlees van De Vegetarische Slager, vielen ook klassiekers zoals de worstjes van Zwan en de bouillon van Knorr in de smaak. Conimex vervolledigde het rijtje nam hen met hun Oosterse producten mee op een culinaire reis. Het pakket bevatte bovenop al dat lekkers ook een reeks bijbehorende recepten, waar heel wat foodie’s een eigen twist aan hebben gegeven.

De influencers accepteerden niet alleen deze challenge om te tonen wat voor chefkot ze zijn, maar daagden ook hun volgers uit om te variëren in hun pot. Het resultaat van deze actie is een impuls die een verandering van gewoontes teweegbracht via content op social media. Ook dit nog, de recent gestarte Ramadan is normaal gezien een periode van samenkomen met familie en vrienden. Om hen een hart onder de riem te steken, werden ook een heleboel moslim-infuencers geprikkeld om te variëren in hun pot.

Dit project was een samenwerking van Unilever met Duval Guillaume (creatie), DPG media,, Two is a crowd (PR) en Demonstr8 (uitvoering).