Unilever zal stoppen met de marketing van voedingsmiddelen en dranken aan kinderen jonger dan 16 jaar, zowel via traditionele media als sociale media. Momenteel beperkt de voedings- en drankenindustrie in de meeste landen ter wereld de marketing aan kinderen jonger dan 13 jaar. Unilevers nieuwe interne regels:
- Kinderen jonger dan 16 jaar niet benaderen met marketing- of social mediacommunicatie.
- Geen gegevens verzamelen of opslaan over kinderen jonger dan 16 jaar.
- Geen gebruik maken van influencers, beroemdheden of social media-sterren die jonger zijn dan 16 jaar of kinderen onder de 16 jaar primair aanspreken.
- Duidelijke en opvallende openbaarmaking van bepalingen aan influencers en beperking van de aantrekkingskracht van content van influencers op kinderen.
- Het blijven afzien van het promoten van merken of producten op scholen, met uitzondering van deelname aan educatieve campagnes, wanneer daarom specifiek wordt gevraagd.
De principes zullen van toepassing zijn op Unilevers gehele portefeuille van voedingsmiddelen en dranken, waartoe ook ijs (Magnum, Ben & Jerry's, etc.) behoort. De deadline voor merken om te voldoen aan deze verder aangescherpte principes is januari 2023.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]