Unique heeft als HR-dienstverlener grote groeiambities op de jobmarkt. Die wil het samen met Bubka waarmaken. Een flinke uitdaging, de ‘war on talent’ maakt het er niet makkelijker op.
Mensen willen immers een job die ze écht graag doen. En net daarin onderscheidt Unique zich naar eigen zeggen: De HR-dienstverlener heeft oog voor de eigenheid van kandidaten en de bedrijven. Eerst kandidaten en bedrijven zo goed mogelijk leren kennen, dan de juiste match vinden. Die hyperpersoonlijke aanpak brengt carrières in een stroomversnelling en dat zorgt veelal voor een vaste job.
“We vertaalden die unieke aanpak in radiospots met werknemers die hun job zó graag doen, dat ze liever géén (lange) weekends of feestdagen willen,” verklaart Felix Lion, accountmanager bij Bubka. “En daarbij schuwen we absurde humor niet.” Op deze manier leggen we de basis voor een unieke saga.
Van eigenheid naar duurzaamheid
Voor Unique is diversiteit en inclusiviteit op de arbeidsmarkt ingebakken in het DNA. Het maakt niet uit wie je bent: Unique zoekt de job waar je écht kunt zijn wie jij bent. Een duurzame overtuiging die naadloos aansloot bij De Warmste Week 2021. En die dus ook leidde tot een toepasselijk vervolg met een nieuwe radiosaga die Bubka mee ontwikkelde.
Dichter dan dicht bij de doelgroep
Synchroon met de opening van verschillende nieuwe regionale Unique-kantoren ontwikkelde Bubka campagnes die telkens een link leggen met de regio zelf. Zo zorgt het bureau voor herkenbaarheid en connectie om kandidaat-jobbers te triggeren om langs te komen. Ook in de B2B communicatie speelt het die regionale aanpak sterk uit in hypergepersonalisseerde mailings. Deze aanpak wordt ook doorgetrokken in de kantoren zelf. Dat zijn immers belangrijke contactpunten.
In 2021 werden op deze manier 12 nieuwe kantoren succesvol geopend en steeg het aantal kandidaten met bijna 15%. En in 2022 geeft Bubka de Unique-ambities extra wind in de zeilen naar aanleiding van het 50 jarige bestaan van Unique. Zo werd het hoofdgebouw in Antwerpen al impactvol bestickerd en volgen er nog veel leuke acties.
Credits
Technische fiche
Client: Unique
Contact: Tanja Piessens
Agency: Bubka
Account team: Felix Lion, Caro Peeters
Creatief Directeur: Ben Van Asbroeck
Creatives: Christophe Vanheygen, Stinus Van Grieken
Touchpoint planning: CurrentMedia, David Demuynck