Untitled Workers Club maakt dynamische branding voor Man Overboord

Crea / News

Voortaan varen Piazza Dell’Arte en Theaterplaats Nest dezelfde richting uit en vormen ze samen het nieuwe Man Overboord (MOB).

MOB helpt scholen, jeugd- en cultuurcentra en musea om het creatief talent bij jongeren aan te wakkeren door workshops, theaterlabs en andere creatieve ateliers aan te bieden. Deze missie wordt doorgetrokken in de nieuwe branding die Untitled Workers Club voor de organisatie realiseerde. Geen vaste huisstijl. Jonge makers kunnen een eigen draai geven aan de merkidentiteit van Man Overboord – en door deel te nemen aan de ateliers uiteindelijk ook van zichzelf.

Een huisstijl moet herkenbaar zijn. Daarom bepaalde UWC voldoende eenheid door een aantal vaste elementen op te nemen: de compositie is een vierkant, de letter O staat vast, samen met een eenvoudige streep – de boord.

De letters M en B zijn variabele creaties, die gemaakt kunnen worden door jongeren. Dit symboliseert de creatieve uitvalsbasis die MOB is. De huisstijl is een speels en dynamisch geheel dat doorgetrokken wordt in de nieuwe website, print, social en motion design.

Credits

Klant

Man Overboord

Contactpersoon

Joris Fierens

Agency

Untitled Workers Club

Graphic designer

Britt Helbig

Web design

Britt Helbig, Emiel Raeymaekers

Motion design

Dennis Deckx

Creative Director

Christophe Ghewy

Strategic director

Gwenn Nevelsteen

Account manager

Nora Lahssini