Cofidis heeft de afgelopen jaren – samen met Untitled Workers Club — sterk ingezet om het imago van het bedrijf te versterken. “Bij Cofidis vellen we geen oordeel over het parcours van de klant,” zegt Pierre Betrand, marketing & business development director bij Cofidis. “Bij Cofidis staan we garant voor een verantwoord kredietbeleid, en we geloven datonze klanten beter dan wie dan ook weten waarvoor ze dat financieel duwtje in de rug kunnen gebruiken: spreiding van kosten, een grote reis, onvoorziene levensgebeurtenissen, renovatie van een woning, aankopen van (tweedehands) wagen, …. Vandaar onze baseline ‘Vooruit op jouw manier’. De voorbije twee jaar hebben we met deze strategie en met onze campagne het merk naar een ander niveau getild."
Uit een enquête die Cofidis onlangs liet uitvoeren blijkt dat er nog altijd veel onwetendheid heerst over consumentenkredieten. 32% van de ondervraagde Belgen zegt dat ze graag meer duidelijkheid wensen over consumentenkrediet en juist daar zet Cofidis in de volgende spot op in. “Niet alleen tonen we de meest voorkomende situaties waarvoor mensen een consumentenkrediet aangaan. Bovendien laten we de kijker ook weten dat we makkelijk te bereiken zijn voor meer informatie (dichtbij). We oprecht geïnteresseerd zijn in hun verhaal (oprecht). En dat we dit op een gebruiksvriendelijke manier doen (eenvoudig)”, verduidelijkt Greet Vandenberghe, head of communication & branding.
Een van de grootste uitdagingen van Untitled Workers Club voor de nieuwe campagne was om de herkenbare kenmerken van de vorige spots terug te verwerken en toch voldoende vernieuwend te zijn. “De rode draad met de vorige waves is een herkenbaar — maar nieuw — lied, de zon die alle scènes met elkaar verbindt, diverse hoofdrolspelers en de visuele sfeer van de spot”, zegt Christophe Ghewy (creative director Untitled Workers Club) “We gaan een stap verder. In de vorige spots springen we met een flitsende montage van de ene situatie naar de andere. Nu laten we zien wat financiële gemoedsrust met een persoon doet. Nu zijn alle spots in één take gefilmd. Dit zorgt voor meer intimiteit, emotie en rust. Ook in een reclameblok. Online hebben we gekozen voor een specifieke creatie en shoot. Hier was eenheid en herkenbaarheid tussen TV en online belangrijk, maar online heeft zijn eigen karakteristieken natuurlijk.”
Credits:
Adverteerder: Cofidis
Contactpersoon: Pierre Bertrand, Greet Vandenberghe, Maïté Laline, Renaud Facon
Agency: Untitled Workers Club
Creatief Directeur: Christophe Ghewy
Strategic Director: Gwenn Nevelsteen
Sr Project Manager: Romy Vierhouten
Motion Design: Dennis Deckx & Sofie Van der Stee
TV Productie: Lovo
Regisseurs: Dr. Bowman
Sound: Sonhouse
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]