Eind 2020 won Untitled Workers Club de pitch om de communicatie te verzorgen van ‘KNAL! Stadsfestival van de Big Bang’ in Leuven. KNAL! is een initiatief van KU[N]ST Leuven vzw, het samenwerkingsverband van de stad Leuven en de KU Leuven.
Deze week werd de aftrap gegeven voor de communicatie rond het festival en werd de huisstijl onthuld. Untitled Workers Club baseerde de huisstijl van KNAL! op de Big Bang Balloon Theory. Dit is een simpele visualisatie van de oerknal die het uitdijend heelal weergeeft als een ballon die opgeblazen wordt.
In de huisstijl staan deze ballon niet alleen symbool voor de uitdijende kosmos, maar ook voor het grote feest dat het drie maand lange stadsfestival zal worden. De impactvolle stijl moet eveneens zorgen voor een goede attributie van het festival doorheen de verschillende kanalen en communicatie van de verschillende partners van KNAL!.
Unitled Workers Club zorgde voor een huisstijlgids met makkelijk hanteerbare templates per medium en met een apart deel voor de partners. Zo kan iedereen makkelijk in de visuele ruimte van KNAL! stappen.
Credits
Klant: KU(N)ST Leuven
Contactpersoon: Lien De Keukelaere, Lucie Rullaud
Creatief directeur: Christophe Ghewy
Strateeg: Gwenn Nevelsteen
Grafisch designer & 3D: Jan Sidgwick
Grafisch designer: Bert Tas
Project Manager: Lies De Vos
Webdesign en development: Statik