In een reeks van 6 korte videoportretten schetst UZ Brussel hoogstpersoonlijke verhalen van patiënten. Mensen die op een bepaald moment in hun leven geconfronteerd werden met een harde realiteit. Voor toekomstige medewerkers van het ziekenhuis is het belangrijk om te zien hoe zij mee het verschil kunnen maken.
In het eerste verhaal, dat online kwam op zaterdag 13 februari, vertelt de 28- jarige patiënte Sylvie hoe zij op jonge leeftijd geconfronteerd werd met kanker. Een strijd die ze met de hulp van haar familie en omgeving en de zorgverlening vanuit het UZ Brussel is aangegaan. Het filmpje eindigt met de oproep: “Maak jij het verschil voor Sylvie?”.
Voor het UZ Brussel moet de patiënt centraal staan in de zorg. Samen met communicatiebureau Insilencio werd deze boodschap verder doorgetrokken in de rekruteringscommunicatie. Mensen identificeren zich immers altijd met anderen, en niet met bedrijven. Een werkgeversverhaal wordt daarom het best verteld aan de hand van echte verhalen. Die verhalen krijg je niet alleen te zien in print en online media, maar ervaar je helemaal in een mooi videoportret dat je meeneemt in de leefwereld van een patiënt. Momenteel heeft het UZ Brussel 80 vacatures voor diverse maar specifieke profielen. Omdat werken in de zorgsector een uitdaging blijft en de sector in volle verandering is, brengt het UZ Brussel graag een vernieuwende en authentieke rekruteringscampagne waarin patiënten de hoofdrol spelen.
Het verhaal van Sylvie en alle vacatures zijn te vinden op www.werkeninhetuzbrussel.be.