Vademecom wordt WMH Project

Communication / News

Het in 2004 opgerichte Brusselse PR-agentschap Vademecom neemt de naam aan van de Franse groep die haar in juli 2021 overnam: WMH Project. Marc Agboton (ex GL events, SQUARE Brussels Convention Centre en Brussels Expo) versterkt het team als head of operations & development. 

Vademecom werd een jaar geleden overgenomen door WMH Project, wat reeds leidde tot talloze wederzijdse sterke impulsen. Het onafhankelijke agentschap voor eventcommunicatie in Frankrijk deed het nodige om zijn nieuwe Belgische dochter een stevige doorstart te laten nemen; omgekeerd was de PR-expertise vanuit Belgische hoek meer dan welkom voor de 350 nieuwe collega’s die jaarlijks wereldwijd meer dan 1000 acties organiseren.

“Wij zijn uiterst tevreden dat we dit schitterende avontuur met een geweldig toekomstpotentieel zijn aangegaan. Parallel met onze geslaagde integratie ging WMH Project immers een strategische fusie aan met LDR, een van zijn belangrijkste concurrenten. Daarnaast waren er de overnames van MKTG Santé, specialist in de organisatie van medische congressen, en van EAT, een communicatieagentschap dat de mobiliteitssector door en door kent,” verduidelijkt Marc Henri De Bruyne, medeoprichter van Vademecom en managing director & partner bij WMH Project. “De groep heeft zojuist de grens van 130 miljoen euro aan omzet overschreden, of 30 miljoen meer dan de doelstelling die we onszelf hadden opgelegd voor heel 2022.”  

Naast deze ontwikkeling neemt het Brusselse bureau voortaan ook de naam van de groep aan, gezien het nu fungeert als het expertisecentrum voor Public Relations van WMH Project, onder andere bij verschillende Europese instellingen, die strategische klanten vormen.

“Een jaar geleden werkten we hier met zeven mensen. Vandaag zijn we een hecht team van een vijftiental professionals, en het is de bedoeling dat we in de inspirerende omgeving van onze nieuwe kantoren in Etterbeek zeer snel doorgroeien naar twintig,” besluit Marc Henri De Bruyne. “Goed nieuws in de context van deze evolutie is ook de komst van Marc Agboton in zijn nieuwe functie van head of operations & development.”

Marc Agboton heeft bijna 20 jaar ervaring in sales, klantbeheer, organisatie van grote projecten, structurering en teamleiding, in het congrescentrum SQUARE Brussels Convention Centre en in Brussels Expo. Zijn opdracht bestaat erin de groei te consolideren en de implementatie van een geïntegreerd aanbod van communicatiediensten rond evenementen te orkestreren.