Valérie Poncelet naar Mediahuis Connect

News

MHC_ProgrammaticTeam_Sarah_Valérie_CharlotteProgrammatic buying is een van de belangrijkste groeimarkten binnen advertising. Met de oprichting van de nieuwe afdeling ‘Digital & Product Development’ kan Mediahuis Connect nog sterker inspelen op vragen uit de markt. Binnen deze nieuwe afdeling werd een dedicated programmatic expert team samengesteld. Sinds enkele weken versterkt Valérie Poncelet het team als programmatic en yield expert. Zij startte haar mediacarrière 15 jaar geleden en won heel wat ervaring binnen sales en product management bij bedrijven als IP Plurimedia (RTL Group), Skynet, Microsoft en AppNexus. De afgelopen vijf jaar was zij verantwoordelijk voor de programmatic business en strategie van Microsoft Adexchange.

Als programmatic en yield expert bij Mediahuis Connect stuurt Valérie Poncelet het prijsbeleid van het programmatic aanbod. Op basis van grondige analyses van markttrends en feedback uit de markt wordt dit aanbod geregeld aangepast. Als Programmatic Expert zorgt Valérie ook voor de ontwikkeling en de groei van het aanbod en zet zij een zo gebruiksvriendelijk mogelijke programmatic omgeving op voor adverteerders.

Het programmatic expert team wordt aangestuurd door Charlotte van Coevorden. Dat is geen vreemde in de digitale wereld. Zij is vice president bij IAB Belgium en kan bouwen op een jarenlange digital advertising-ervaring bij verschillende mediabedrijven. Sarah Goossens vervolledigt het team als key accountmanager trading. Zij is het eerste aansprekingspunt binnen Mediahuis Connect voor alle programmatic klanten. Op de foto hierboven staan v.l.n.r. Sarah Goossens, Valérie Poncelet en Charlotte van Coevorden.

“Programmatic advertising bij Mediahuis Connect is de manier bij uitstek om je campagne te optimaliseren naar jouw gekozen doelgroep. Alles start met een goede briefing naar ons team en verder verloopt de campagne geautomatiseerd. Hiermee kunnen we een win-win situatie creëren voor beide partijen. We investeren continue om via zowel de klassieke manier van aankopen als via programmatic advertising de resultaten voor de adverteerder verder te optimaliseren. Zowel in impact als in performantie,” zegt Mark Daemen, Director Digital & Product Development.