Van Bavel en Maximum Image Product Media Advisors of the Year

Awards / Design / News

van bavel enjoy giving Media ProductVan Bavel Enjoy Giving, gevestigd in Antwerpen, en Maximum Image, met vestiging in Moerbeke, zijn de winnaars geworden van de Product Media Advisor of the Year Award 2018. De Product Media Advisor of the Year Award is een initiatief van het platform PromZ.be (een product van Het Portaal Uitgevers) in samenwerking met de Belgian Association of Promotional Products - BAPP. De prijs is voor de vierde maal uitgereikt.
Van Bavel Enjoy Giving kreeg de gold-award tijdens de internationale vakbeurs voor product media (promotionele producten en business gifts) PSI in Düsseldorf. Van Bavel is een naam in de Belgische promotionele- en marketingwereld, al bestaat het bedrijf pas sinds 2004. Het bedrijf wordt geleid door Michel Van Bavel, die in de jaren tachtig en negentig actief was in het toenmalige Bavelco (opgestart door zijn vader). Bavelco werd in 1997 verkocht, maar Michel Van Bavel bleef tot in 2003 bij de firma. In 2004 startte hij samen met zijn broer Jacques het huidige Van Bavel Enjoy Giving op. Van Bavel Enjoy Giving is een ambassadeur voor het vak, creatief, met veel vakkennis en met oog voor duurzaamheid. De silver-award ging naar Magnus Business Gifts, vorig jaar nog winnaar van de eerste Challenger Award. Het bedrijf zet in op creativiteit, duurzaamheid en ethische waarden. Pasco Gifts, bij de vorige editie winnaar van het goud, werd deze maal bekroond met brons.maximum image Media Product
De Product Media Advisor Challenger Award, die voor de tweede maal werd uitgereikt, ging naar Maximum Image uit Moerbeke. Met deze award willen de initiatiefnemers bedrijven die de zaken net even anders aanpakken, die nieuw of vernieuwd zijn bekronen. Maximim Image, met aan het hoofd Patrick Notteboom, gaat verder dan puur promotionele producten. Men past die voor de klanten in een bredere strategie met het oog op het verbeteren van het imago van die bedrijven. Zilver was hier voor het Luxemburgse Maâ Oui, dat twee jaar geleden in handen kwam van de huidige eigenaar die er een nieuwe wind liet waaien. De bronzen award ging naar Keiretsu Belgium, de Belgische vestiging van het Nederlandse Keiretsu Europe.
De winnaars zijn aangeduid door drie jury’s: een vakjury, een leveranciersjury en een publieksjury (eindklanten). De vakjury bestond uit Jill Pans (New Wave), Elke Sels (Cartamundi), Bob Heerius (Xinda), Michel Deboudt (BAPP), Remie van der Kuip (Intraco), John Swaab (uitgeverij Het Portaal) en Ad van Poppel (hoofdredacteur Promo-Biss/Promz.be). De jury nomineerde in elke categorie acht bedrijven. Op basis van die lijst brachten ook de eindklanten en de leveranciers van de product media adviseurs hun stem uit. De stemming van de vakjury woog voor 50% mee in het eindresultaat, die van de suppliers voor 30% en die van het publiek (de eindklanten) voor 20%.
Met deze prijs willen PromZ-be en de BAPP de professionalisering van de sector aanmoedigen en vooral die adviseurs belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promotionele producten en business gifts). Product media blijken zowel op het vlak van korte termijn actiemarketing (kleine geschenken bij aankoop van een product of dienst) als van lange termijnaanpak (naambekendheid, bedrijfsimago) effectief. Diverse studies hebben dat de laatste jaren aangetoond.