Van Lay's Superchips naar Lay's Max

Crea / News / Retail

Na ruim 40 jaar verandert Lay’s haar iconische publieks-liefhebber Lay’s Superchips naar Lay’s Max. De nieuwe naam en de opvallende rebranding vormen het platform voor iedereen die het leven maximaal in eigen handen wil nemen, met drie subcategorieën die je daarin stimuleren. Iconisch qua smaak, extra spicy of dubbel zo crunchy, Lay’s Max profileert zich als de perfecte buddy voor iedereen die wil (be)leven en dat wil delen met anderen. Lay’s creëert niet alleen een nieuw draagvlak voor de vertrouwde en iconische geribbelde chips van Lay’s Superchips, het chipsmerk introduceert daarbij ook een aantal compleet nieuwe smaken.

Naam, branding en campagne

Lay’s pakt groots uit en gaat voor een Max van een lancering voor haar nieuwe naam, branding en smaken. Let your Max out zal centraal staan en wil iedereen, met name Gen Z- en millennialsnackers, bereiken die sociaal gepassioneerd zijn, intens willen leven en ervaringen willen delen met anderen. Hoe de campagne er precies uitziet, ontdek je zelf vanaf 11 april op nationale tv, digitale media, social media, out of home en nog veel meer.

Max, Strong en Double Crunch

Lay’s haalt het maximum uit haar publieksfavoriet, en daagt de chipsliefhebber uit om ook het maximum uit het leven te halen. Lay’s Max is wat altijd al de publieksfavoriet was; de iconische klassieke smaken zoals Original, Smoky Paprika, Pickles, Salt & Black Pepper en Heinz Tomato Ketchup. Super crunchy door de geribbelde textuur en de herkenbare smaakbeleving. Lay’s Max Strong is voor iedereen die op zoek gaat naar meer pit in het leven. Naast de twee bestaande smaken Chilli & Lime en Hot Chicken Wings brengt de nieuwe variant Flamin’ Hot top-of-the-bill spiciness. Deze drie smaken gaan bovendien perfect samen met een lekker biertje op een zomerse dag. En Lay’s Max Double Crunch is een volledig nieuwe subrange met twee verrukkelijke en dubbel zo intense smaken: Spare Ribs en Red Sweet Chilli. Volgens Lay’s de crunchiest van allemaal door de twee keer zo diepe ribbels. Die zorgen voor een nog lekkerdere bite én sterkere smaaksensatie.

Credits

Klant: PepsiCo / Lay’s

Packaging design: PepsiCo in-house

Creative agency: VMLY&R
Media agency: OMD
Influencer agency: Native Nation
PR agency: King George