Van rijst tot pasta...

Communication / Media / News

En dan hebben we het nog niet eens over toiletpapier dat massaal wordt ingeslagen. Als ik kon, dan maakte ik er een tekening bij, want een plaatje is toch zoveel zinvoller dan een lange tekst. Maar ik ben helaas geen cartoonist. Het feit dat we in een hyper-verbonden wereld leven, betekent dat de eigenlijke besmetting van Covid-19 ondergeschikt is aan de besmetting van onze geest… door de ononderbroken stroom van nieuws en misleidende informatie hierover. In deze tijden van maatschappelijke en mediale onrust doet onze sector het dus niet slecht. Telecombedrijven, audiovisuele en online media… Zij halen er baat uit, net als de farmaceutische sector en de mazoutleveranciers. Voor wie niet tot deze categorieën behoort: zal het coronavirus uw sector schaden? Niet noodzakelijk. Of we nu besmet of fit als een hoentje zijn, we moeten nog steeds kiezen welke diepvriespizza, welk fruit of welke koekjes we aan onze kinderen zullen geven. We moeten nog steeds zeep, shampoo, brood en cornflakes kopen. Of adverteerders die van de ene op de andere dag stoppen met hun communicatie rationeel reageren? Volgens mij niet. Ook in tijden van crisis moeten ze aan de zijde van hun klanten blijven staan, want de consument zal hun aanwezigheid in deze slechte tijden zeker onthouden. Bovendien zal wie zijn communicatie heeft stilgelegd later weer van nul moeten herbeginnen. En wie weet of dat dan nog zal volstaan… Het is daarom aan de communicatiebureaus en adviseurs om het heft in handen te nemen. Aan jullie om klanten te ondersteunen met een geruststellende communicatie. Het zou toch zonde zijn om Uncle Ben’s, Soubry, Lotus en andere merken bestempeld als ‘basisbenodigdheden’ eenzaam in het winkelkarretje te zien belanden. Laten we de situatie niet minimaliseren, maar laten we zeker ook de markt niet vernietigen waar we allen afhankelijk van zijn.

Philippe Warzée - editor in chief PUB