Van vakantiestoel naar televisiezetel

Crea / News

Eén (8)
Make Lemonade bedacht een originele manier om het nieuwe televisieseizoen en de nagelnieuwe netstyling van Eén te lanceren bij pers en publiek. Vlaamse vakantiegangers kregen afgelopen zondag zodra ze van het vliegtuig stapten als eerste een voorsmaakje van de nieuwe netstyling van de populaire zender. Via abribussen, floorstickers en koffers op de bagagebanden werden ze door onder andere de cast van Thuis en Tom Waes naar een welkomstdorp geleid. Daar werden ze in de watten gelegd door de Eén-gezichten en kregen ze een voorsmaakje van wat het najaar van Eén zoal te bieden heeft.
“We wilden dat de nieuwe netstyling niet enkel door de pers, maar ook op een organische manier door de kijkers zelf via sociale media zou gedeeld worden, op een relevant moment, want bij Eén kom je toch altijd een beetje thuis,” zegt Willem Van den Hoof, creatief directeur van Make Lemonade. “Bovendien blijft Eén de spontane zender die echt tussen de mensen staat, en wilden we de schermgezichten op een aangename manier in contact brengen met de kijkers, en dat is wonderwel gelukt.” De spot voor het najaar wordt een soort van aftermovie van het event, die deze week wordt gelanceerd op antenne en via sociale media.
Bij Eén Zit Je Goed (3)

Client: VRT (Els Lagrou, Sybille De Backere, Björn Verdoodt)
Product: Eén
Agency: Make Lemonade
Creative Director: Willem Van den Hoof
Creative Team: Jonas Marysse & Cato Decoster
Account Manager: Liesbeth De Vos
Event Agency: The Oval Office
Production Company: Shadowplay Films
Producer: Sabrina Terrin
een (1)