Mollenjacht is over

Communication / Media / News

finale De Mol 2017De pot van De Mol stond op 22.250 euro. En daar kon nog een fiks bedrag bijkomen voor wie de mol kon ontmaskeren. Want gisteravond op VIER was het eindelijk zover. We kennen intussen dus de deelnemer die elke week meesterlijke sabotageplannen smeedde, die met uitgestreken pokerface leugens kon vertellen en die iedereen zo lang kon misleiden: politie-inspecteur Eline Michiels.

En dat De Mol in de aandacht op Zuid-Afrika als reisbestemming brengt, is ook al geen geheim meer, we hebben er al eerder over bericht. Dat blijkt nu opnieuw uit cijfers die reisorganisator Neckermann verzamelde. De Vlaming zocht sinds de start van De Mol begin februari bijna 10 keer meer naar Zuid-Afrika als reisbestemming dan dezelfde periode vorig jaar.

Touroperator Neckermann, die de reis voor het mollengezelschap uitwerkte, telde de afgelopen twee maanden bijna 10 keer zoveel zoekopdrachten naar Zuid-Afrika op zijn website dan dezelfde periode in 2016. Dat de zoekopdrachten wel degelijk gerelateerd zijn aan de populariteit van De Mol valt af te leiden uit de zoektermen van januari van dit jaar. Toen zocht de Vlaming haast niet naar Zuid-Afrika als reisbestemming. “De Vlaming wil de Mol zelf achterna. Dat blijkt duidelijk uit de enorme piek in het zoekgedrag de afgelopen twee maanden.  Die effecten zullen zich de komende maanden vertalen in het boekingsgedrag. Een reis naar Zuid-Afrika vraagt meer voorbereiding dan een reisje naar de Spaanse zon," zegt Franklin Braeckman, woordvoerder Neckermann.