Waar we deze week naar uitkijken? Naar de nieuwe aflevering van De Mol op Vier, natuurlijk. Het populaire tv-programma speelt zich dit jaar af in Zuid-Afrika en dat merken ze bij online reisagent CheapTickets.be. Het aantal boekingen naar Zuid-Afrika is sinds de eerste uitzending van het programma op 6 februari zelfs gestegen met 67%, zo meldt het bedrijf. Vliegreizen naar Kaapstad en Johannesburg worden vaker gezocht en geboekt. Zo is het aantal zoekopdrachten voor Kaapstad gestegen met 55% en het aantal boekingen met 67%. Johannesburg laat zelfs 110% meer boekingen zien.
De Mol is te zien op Vier, onder leiding van presentator Gilles De Coster, en haalt wekelijks hoge kijkcijfers. “De populariteit van het avonturenprogramma speelt zeker een rol bij de verhoogde belangstelling voor reizen naar Zuid-Afrika. Er wordt niet alleen meer geboekt en gezocht via onze site, maar ook meer gegoogled ‘op Zuid-Afrika’. Kijkers van het programma zijn blijkbaar niet enkel op zoek naar De Mol maar ook naar een leuke vakantiebestemmingen,” zegt Aniek Augustijn, commercieel manager van CheapTickets.be.
Daarnaast ziet men bij CheapTickets.be elke zondagavond een piek aan zoekopdrachten na de aflevering van Reizen Waes. Tom Waes bezoekt echter bestemmingen die minder toegankelijk zijn en zal het voor de meeste mensen toch bij dromen blijven. Maar het wakkert blijkbaar ook de reislust aan.
De volgende uitzending van De Mol: vanavond om 20.35 uur op Vier.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]