Vanavond op Kanaal Z: Pieter Janssens (iO) over cookies, data en het verdwijnen van Google Analytics

Media / News

* Partner Content *

Vanavond gaat de tweede aflevering van Z-Advertising on air. In deze reeks gaat Roularta Advertising 8 weken lang op zoek naar de belangrijkste trends in marketing, communicatie en reclame, telkens geholpen door een expert. Dit keer is dat Pieter Janssens, CEO van de digitale communicatiegroep iO. Hij gaat dieper in op de impact van wetgevende initiatieven rond persoonsgegevens voor marketeers. Van GDPR over het verdwijnen van de third party cookie tot het einde van Google Analytics as we know it

“99% van de bedrijven gebruikt momenteel Universal Analytics van Google”, zegt Pieter Janssens over dit laatste element. “Dat is een heel handige tool, maar de tool stopt in juli 2023. Bedrijven maken dus best nu al de switch naar GA4 of een ander product. Zo ben je voorbereid en kan je inzichten verwerven om opportuniteiten op lange termijn te grijpen.”

Z-Advertising, elke maandagavond vanaf 20u in de programmalus op Kanaal Z