Vandemoortele en Dallas lanceren Ollie, de oliegids

Crea / News

Als toonaangevend olieproducent wil Vandemoortele zijn kennis over (culinaire) oliën graag delen met iedereen die in de keuken staat. Want de foute oliekeuze is niet alleen nefast voor de smaak van je gerechten, maar kan zelfs gezondheidsrisico’s met zich meebrengen. Reden genoeg voor Dallas Antwerp om ‘Ollie de oliegids’ − ‘Willie’ voor de Franstaligen − te lanceren. Het agency bedacht een sympathieke 3D Vandemoortele-mascotte die je door een uitgebreide online oliegids loodst. In die gids, te vinden op de Vandemoortele-website, leidt Olie je aan de hand van enkele korte vragen naar de juiste olie voor iedere bereidingswijze en elk gerecht. Bovendien geeft hij je in de laatste stap ook extra informatie over de samenstelling van de olie én de voordelen voor je gezondheid. Je komt Ollie vast en zeker ook tegen op social media en wie weet waar nog … Stijn Gansemans, creative director bij Dallas: “Dankzij Ollie maken we iedereen in de keuken olieslim.

Credits

Agency: Dallas Antwerp

Client: Vandemoortele

Contact client: Alice Robberechts, Frédéric De Jaegere

Product: Vandemoortele oliën

Creative Director: Stijn Gansemans

Creative: Stijn Gansemans, Paul Popelier, Sofie Verbruggen, Pauline Oppalfens

Online copywriter: Pauline Oppalfens

Online Design: Sofie Verbruggen

Account Director: Annelies Florquin

Account Manager: Sanne Heyns

Animation: Creative Conspiracy