Vandemoortele en Dallas lanceren Ollie, de oliegids
Als toonaangevend olieproducent wil Vandemoortele zijn kennis over (culinaire) oliën graag delen met iedereen die in de keuken staat. Want de foute oliekeuze is niet alleen nefast voor de smaak van je gerechten, maar kan zelfs gezondheidsrisico’s met zich meebrengen. Reden genoeg voor Dallas Antwerp om ‘Ollie de oliegids’ − ‘Willie’ voor de Franstaligen − te lanceren. Het agency bedacht een sympathieke 3D Vandemoortele-mascotte die je door een uitgebreide online oliegids loodst. In die gids, te vinden op de Vandemoortele-website, leidt Olie je aan de hand van enkele korte vragen naar de juiste olie voor iedere bereidingswijze en elk gerecht. Bovendien geeft hij je in de laatste stap ook extra informatie over de samenstelling van de olie én de voordelen voor je gezondheid. Je komt Ollie vast en zeker ook tegen op social media en wie weet waar nog … Stijn Gansemans, creative director bij Dallas: “Dankzij Ollie maken we iedereen in de keuken olieslim.”
Credits
Agency: Dallas Antwerp
Client: Vandemoortele
Contact client: Alice Robberechts, Frédéric De Jaegere
Product: Vandemoortele oliën
Creative Director: Stijn Gansemans
Creative: Stijn Gansemans, Paul Popelier, Sofie Verbruggen, Pauline Oppalfens
Online copywriter: Pauline Oppalfens
Online Design: Sofie Verbruggen
Account Director: Annelies Florquin
Account Manager: Sanne Heyns
Animation: Creative Conspiracy