vanHaren kiest zonder twijfelen voor At-thetable

Crea / News

Als schoenenretailer is vanHaren in Nederland ruim 90 jaar een leidende formule in de schoenenbranche, die gelooft dat kwaliteit voor iedereen toegankelijk moet zijn. Een geloof dat het vanaf vandaag maar al te graag deelt met België in een eerste merkcampagne. Al begon het niet met een ongeschreven blad.

“Het deed mij pijn om te zien dat er een negatieve perceptie heerste rond de overname van Brantano in België,” vertelt Bie Buelens, chief transformation officer bij vanHaren. “Dat terwijl we met vanHaren net een positief verhaal schreven voor de werknemers van het failliete bedrijf. In volle corona-periode werd het voortbestaan van 38 winkels gegarandeerd.”

Werk aan de winkel dus, waar At-thetable met haar eigen formule de schouders onder zette. In de eerste plaats werkte het een PR-plan uit om de negatieve perceptie stelselmatig om te keren en duidelijk te maken waarvoor vanHaren staat.

Van daaruit werd een positionering uitgetekend om een unieke plaats in te nemen in de brede schoenenmarkt die België rijk is. Het kunnen te rade gaan bij moderedacties van DPG Media om inzichten uit de sector te verkrijgen was hier een bijkomende sterkte.

“Aangezien vanHaren deel uitmaakt van de grootste schoenenfamilie van Europa, kan het een uitgebreid gamma aan kwaliteitsvolle schoenen aanbieden aan een lage prijs. Kwaliteit aan een verrassend lage prijs dus. Zo laag, dat je haast 2 paar goede schoenen kan kopen voor de prijs van één,” legt creatief directeur Sebastien Van Reet uit. “En dat in tegenstelling tot de meeste andere kwalitatieve schoenenwinkels. Waar de prijs vaak een struikelblok vormt om voor dat extra paar schoenen te kiezen.”

Het radioluik van de lanceringscampagne vertrekt dan ook telkens van iemand die met dat nét-niet-gekochte-paar in het hoofd blijft zitten. Van thuis op het werk… tot in een live kwisprogramma. Maar gelukkig is er vanaf nu vanHaren. Schoenen zo voordelig, dat je niet moet kiezen.

Credits

Client: Bie Buelens en Yahri Tillemans

Creative Director: Sebastien Van Reet

Creation: Joeri Van Den Broeck

Account Director: Julie Standaert

Strategy: Jorian Vanvossel 

Producer: Karen Strypens

Radio Production Company: Raygun