Aandachtige internetgebruikers vonden het nieuwe logo van Var gisteren al op de website van de regie, vandaag presenteerde Var een volledig nieuwe merkidentiteit. Var profileert zich meer dan ooit als 'matchmaker' die merken in contact brengt met de verschillende doelgroepen van de VRT-merken. De regie wil zich profileren als partner voor marketeers en mediaprofessionals die een meerwaarde zoeken: "Door nauw samen te werken met haar klanten, biedt Var de ideale match via het gepaste kanaal."
Het zijn uitdagende tijden voor marketeers die gepassioneerd de meerwaarde van hun merk willen aantonen en zich willen engageren met hun doelgroepen: nog nooit waren zoveel mediakanalen beschikbaar, brand safety en kwaliteit staan in vraag en de betrouwbaarheid van info afkomstig van grote online platformen wordt regelmatig in twijfel getrokken. “In de wervelende mediawereld wil Var een betrouwbare en veilige partner zijn voor merken en marketingprofessionals die effectief en innovatief een band willen opbouwen met de doelpublieken die ze voor ogen hebben," zegt Saskia Schatteman, ceo VAR. "‘Making successful matches’ is dan ook de filosofie die wij nastreven.” Nu wil Var merken nog beter in contact brengen met kwalitatieve publieken in een betrouwbare context. Met publieken bedoelt Var de kijkers, luisteraars en surfers van VRT: de VRT-merken staan synoniem voor sterke mediamerken die een groot bereik halen en waar kwalitatieve inhoud prioritair is. Dit biedt mooie kansen voor een sterke match tussen merken en VRT-kanalen. Var matcht marketing- en mediaprofessionals niet alleen met de merken van VRT, maar ook met experten uit de sector om kennis uit te wisselen. Zo is Var vandaag aanwezig op de UBA Trends Day, waar ze marketeers de kans biedt om de internationale sprekers te ontmoeten via Match with the speakers-sessies.
Voor haar eigen merkpositionering en nieuwe look & feel werkte Var samen met lokale experten. Branding Today ontwikkelde de nieuwe visuele identiteit van de regie. Het kleurrijke en dynamische Var-logo verbindt de VRT-merken en toont hiermee de variëteit en kwaliteit aan van haar aanbod. Een symboliek die weergeeft waar Var voor staat: merken op een creatieve manier matchen met de waardevolle merken van VRT en Spotify. Voor de nieuwe marketingstrategie en -positionering werkte Var samen met content advertising agency The Fat Lady.