Var voert campagne. Dat treft: Lucy ook

Crea / Media / News

VAR_najaarsales_205bx265h_PUB-NLVar gaat in zee met Lucy. En bezegelt dat meteen met een campagne. Een campagne die adverteerders, wel euh, campagne wil doen voeren. Want de laatste maanden van 2019 komen eraan. En dat is, naar goede gewoonte, de drukste periode van het jaar bij marketeers. Var, de mediaregie die reclameruimte aanbiedt bij VRT, wil daarom radio promoten. Want radio is, zelfs in digitale tijden, een van de performantste media om je sales te boosten, zo blijkt steeds weer, weet men bij Lucy: "Uit het Spotalytics-onderzoek blijkt dat in de eerste minuten na de uitzending van een radiospot het aantal sales leads met tientallen procenten stijgt en ook de recente Ebiquity-studie toont aan dat radio in de top staat van meest performante media. Dat treft dus."

En de campagne zelf? “De campagne loopt multimediaal in verschillende media (digital, social, kranten, vakbladen, …) en we gebruiken daarbij zo veel mogelijk audio. Dat vertaalt zich bijvoorbeeld in een audiokaart naar onze klanten en een social video die eigenlijk een radiospot is. Zo zetten we de kracht van audio in om zelf radio te promoten,” vertelt marketingmanager Stefanie Van Snick.

Credits
Agency: Lucy
Brand: Var
Client: Stefanie Van Snick, Marit Ginevro, Amel Ahdour, Lissa De Peuter
Head of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Maïté Camerman
CD: Iwein Vandevyver, Laurent Dochy
Creatives: Thomas Thysens, Iwein Vandevyver
Designer: Ken Wuytack
Audio Production: Raygun
Audio Creative Coach: Toon Jansegers
Audio Production: Eva Van Den Abbeele