Vedett en De Vloer lanceren de eerste offline clickbait

Crea / News

Iedereen kent nog de foto’s van mensen die jaren circuleerden op de Vedett-flesjes. Een toffe manier om Vedett-fans met elkander te verbinden. Onder de nieuwe creative umbrella “celebrating the EXTRA” ging Vedett samen met De Vloer kijken hoe deze etiketten een extreme make-over anno 2022 konden krijgen.

De foto’s van fans werden vervangen door social thumbnails die via een QR-code doorlinken naar onder andere reels op Instagram. Hier kan iedereen verhalen ontdekken van festivals, horecazaken, mensen en plaatsen die iets extra hebben. De etiketten zelf werden opgemaakt in ware clickbait stijl. Zowel visueel als in copywriting.

“Het was enerzijds de bedoeling om de etiketten op de flesjes te koppelen aan de social media kanalen van Vedett zodat deze elkaar versterken. Anderzijds vonden we het wel belangrijk dat de zelfrelativering en goed bedachte onzin waar het merk voor gekend staat overeind blijft,” zegt Johan Roelandt, creative director van De Vloer. “Daarom zitten er genoeg easter eggs tussen en ook een golden ticket waarmee je waarschijnlijk helemaal niks gaat winnen.”

Bart Haemelinck, global brand manager bij Vedett vult aan: “onze etiketten gebruiken om onder andere partner events en bars een extra platform te geven zodat hun reach groter wordt, vinden we een fijne gedachte. Bijna even fijn als zonder reden een rickroll achter een QR-code van een etiket te steken.”

In totaal werden er 49 unieke etiketten ontworpen met voor elk etiket een unieke reel op Instagram, een Spotify-playlist, een giveaway,... De flesjes zijn vanaf nu verkrijgbaar in supermarkten en horecazaken.

VEDETT-CTE-Horst from De Vloer on Vimeo.

VEDETT-CTE-CafeBelga from De Vloer on Vimeo.

“Omdat accounts van een bureau zelden een quote krijgen in een persbericht werd hen beloofd dat er in de toekomst misschien een etiket speciaal voor hen zou komen. Toekomst. Misschien. Zou. Beloofd.”

Credits

Client: Vedett

Client contact: Bart Haemelinck, Nils De Smet, Gaëtan van den Bulcke

Agency: De Vloer

Account Team: Tom Eilers, Lien Dons

Creative Director: Johan Roelandt, Geert Verdonck

Creatie: Jarne Eetesonne & Manuel De Vos

Design: Tom De Vriendt, Tuan Phan

Film Production: Dries Degrande, Bas Van Hoof, haha?!