Veilig appen met Ketnet Jr. en Famous

Crea / News

Ketnet jr vignette

Ketnet lanceerde vorige week Ketnet Jr., een nieuw submerk op maat van de allerkleinsten. Naast een aangepast aanbod op televisie wordt er met de Ketnet Jr.-app een meegroei-app gelanceerd. Daarin ontdekken peuters en kleuters samen met Kaatje & Kamiel, Bumba, Uki, Musti, Bob de Bouwer en nog vele andere Ketnet-vriendjes de wereld op een veilige, leuke en leerrijke manier. Ze zullen er content kunnen bekijken en spelletjes kunnen spelen. De app zal zich volledig aanpassen aan hun ontwikkeling. Ketnet Jr. is een kwaliteitslabel voor ouders. Eén dat ouders gemoedsrust biedt, dat hun kinderen de juiste dingen oppikken. Die boodschap werd door Famous vertaald naar een ludieke campagne die bestaat uit een printcampagne, twee televisiespots, meerdere radiospots en uiteraard ook een digitaal luik. In de televisiespot en de printcampagne zien we kleine kinderen stunts na-apen die ze hebben gezien op YouTube. Van ‘planken’ op de deuren van keukenkasten tot een gevaarlijke stunt met een winkelkar op een glijbaan. De campagne bevat daarnaast ook enkele radiospots. Daarin horen we hoe het taalgebruik van kinderen hun leeftijd soms ver vooruit is. Zo horen we in één van de radiospots kinderen luidkeels meezingen op de hit Drank en drugs van Lil’ Kleine en Ronnie Flex. Een andere spot moest zelf gecensureerd worden met de nodige bieptonen.

De Ketnet Jr. app heeft inmiddels al 12.000 downloads Daardoor is het een van de meest gedownloade VRT-apps.

 

https://www.youtube.com/watch?t=4&v=8FvUV-EskrE