Veilig terrassen met #TournéeSociale

Verschillende partners uit de dranken-, voedingssector en horeca lanceren een onlinecampagne om de heropening van de terrassen zo vlot mogelijk te laten verlopen. Wie vanaf zaterdag8 mei een terrasje doet volgens de nieuwe regels, kan daarvan een sfeerfoto delen onder de hashtag #TournéeSociale. Wie de regels volgt en de hashtag gebruikt, maakt kans op een verrassingspakket. #TournéeSociale is een initiatief van Vinum Et Spiritus (de Belgische federatie van wijn en gedistilleerd), Fevia (de federatie van de voedingsindustrie), FEBED (Federatie van Belgische Drankenhandelaars), Belgische Brouwers en Horeca Vlaanderen. De campagne loopt tot 31 mei.
Jaja: iedereen kijkt uit naar 8 mei, de dag dat de terrassen éindelijk open mogen. Ook de gehele keten die bij horeca hoort, schiet weer in actie, denk maar aan de toeleveranciers, verdelers en producenten van dranken en voeding. Om ervoor te zorgen dat de opening zo vlot mogelijk verloopt en de terrassen open mogen blijven, roepen ze iedereen op om zich aan de regels te houden. Veilig terrassen is iets waar we allemaal samen voor moeten zorgen: de uitbaters, maar ook de klanten. Daarom roepen de sectoren op om vanaf 8 mei een sfeerfoto te posten van een terrasje, waarbij je de regels respecteert. Onder de hashtag #TournéeSociale.
‘Tournée’ verwijst naar gezelligheid en ongedwongenheid, ‘sociale’ wijst dan weer op gezellig samenzijn én het respecteren van de regels. Wie de regels niet volgt, houdt namelijk geen rekening met anderen en vertoont dan asociaal gedrag. Deelnemers kunnen de campagne op verschillende manieren steunen. Door de hashtag te gebruiken op sociale media, maar ook door het #TournéeSociale kader te gebruiken over hun profielfoto op Facebook.
Vier belangrijkste boodschappen
-
Respecteer het sluitingsuur: help horeca-uitbaters en -personeel en blijf niet langer dan
toegestaan.
-
Respecteer de maatregelen: eten en drinken mag alleen zittend, zodra je rechtstaat, moet je een mondmasker dragen.
-
Houd voldoende afstand: er moet 1,5 meter afstand zijn tussen verschillende tafelgezelschappen. Probeer dus niet om tafels bij elkaar te schuiven als je een bekende tegenkomt.
-
Geniet met mate: hydrateer regelmatig met een niet-alcoholisch alternatief als je voor een frisse pint, een glas wijn of een cocktail kiest.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]