Verandering aan de top van Mediahuis

Media / News

Koen Verwee en Gert Ysebaert

Koen Verwee en Gert Ysebaert


Het Belgisch-Nederlandse Mediahuis kende de afgelopen jaren een snelle groei. Recent zijn daar de ambitieuze plannen voor de Ierse markt aan toegevoegd. Het Mediahuis Group Team, dat de lijn uitzet voor de langtermijnvisie van de groep en de directieteams van de ondernemingen van Mediahuis in België en Nederland, ondergaan als gevolg hiervan een aantal wijzigingen.
Gert Ysebaert, die sinds het ontstaan van Mediahuis als CEO zowel de Belgische als de groepsactiviteiten overziet, zal zich voortaan als CEO Mediahuis Groep toeleggen op het leiden en de verdere ontwikkeling van de groep. Binnen de Belgische organisatie wordt Ysebaert als CEO opgevolgd door Koen Verwee (ex-Telenet en De Persgroep Publishing).
Marc Vangeel, ex-Concentra, voormalig voorzitter Mediahuis en sinds 2017 CEO TMG, zal samen met gewezen NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch een leidende rol opnemen bij de integratie van INM binnen Mediahuis, zodra de overnametransactie is afgrond en ook de resterende nodige goedkeuringen zijn bekomen.
Rien van Beemen neemt de rol van CEO bij TMG op zich. Van Beemen vervulde die rol de afgelopen 7,5 jaar bij NRC. Dominic Stas, sinds 2017 CEO van het Nederlandse Mediahuis Limburg en binnen de Belgische organisatie verantwoordelijk voor de regionale nieuws- en televisiemerken, zal Rien van Beemen als CEO van NRC opvolgen.
Naast CEO Gert Ysebaert, COO Paul Verwilt, CFO Kristiaan De Beukelaer, algemeen secretaris Geert Steurbaut, Marc Vangeel, Rien van Beemen, Dominic Stas en Koen Verwee, treden ook Peter Soetens, chief digital officer en Martine Vandezande, group HR director, toe tot het Mediahuis Group Team. Dit team coördineert de samenwerking binnen de groep en ontwikkelt de langetermijnstrategie van Mediahuis.
Gert Ysebaert, CEO Mediahuis Groep: “Door de snelle groei van Mediahuis de afgelopen jaren en de plannen op de Ierse markt, zijn we een gediversifieerde internationale mediagroep geworden. Na het bekomen van de nodige goedkeuringen voor de overname van INM, zal onze groep meer dan 4.000 werknemers tellen en een omzetcijfer hebben van zo’n miljard euro. Dat maakt het nodig om onze structuur te versterken en een aantal herschikkingen door te voeren. Ik ben trots dat sterke mensen als Marc Vangeel, Dominic Stas en Rien van Beemen kunnen bewegen binnen onze groep. We hebben een topteam dat klaarstaat om Mediahuis verder te brengen. Ikzelf zal mij in de toekomst richten op het leiden van de Mediahuis Groep, een taak die niet langer combineerbaar is met het operationeel aansturen van onze Belgische activiteiten. Ik ben dan ook zeer verheugd om voor Mediahuis België een geschikte opvolger gevonden te hebben in Koen Verwee. Het succes van Mediahuis wordt bepaald door onze mensen en onze digitale innovatiekracht. Beide cruciale succesfactoren zijn nu ook vertegenwoordigd binnen het Mediahuis Group Team. Samenwerking is cruciaal om in deze snel evoluerende sector onze merken verder te ontwikkelen en digitaal te transformeren.”