Viavictor maakt herinneringen in de Kempen

Crea / News

Ik ga naar de Kempen en neem mee... Alvast geen fototoestel. Want dat ga je hier toch niet uit je broekzak halen. Druk als je bent met in het water spelen met je kinderen, of genieten van de rust met je partner. Viavictor ontwikkelde voor toerisme Kempen opnieuw een zomercampagne rond de baseline ‘Kom herinneringen maken’. “Het is ons tweede driejarige contract met de regio. Een unieke kans om het merk op lange termijn verder te helpen,” zegt creatief directeur Wout Neys.

The no picture destination

De campagne leunt op een bijzondere strategische invalshoek. “Sommige strategieën schrijven zichzelf. Neem nu deze: vanuit het besef dat de Kempen bij niemand in de bovenste toerismeschuif ligt wegens gewoon geen landmark of postkaartwaardige ‘vaut le voyage’, en het inzicht dat dat eigenlijk niet eens zo slecht is want ‘dan moet je je bucketlist niet achterna lopen terwijl je met vakantie bent’, volgt de keuze om de regio voor te stellen als de perfecte plek om te vergeten dat je je fototoestel bij hebt,” vertelt Matthias Debruyn.

Neys vervolgt: “Klinkt makkelijk. Maar is het niet, natuurlijk. Want onze ‘no picture destination’ ziet er eigenlijk wel degelijk fantastisch uit, en we willen dat ook graag tonen. Dus maakten we spots en beelden van mensen die met heel veel bezig zijn, behálve met het scherm van hun smartphone. Met de claim dat ze herinneringen moeten maken, in plaats van de (doorgestreepte) foto’s.”

Op vakantie regent het nooit

“In vakantiecampagnes moet de zon van het scherm spatten – zeker als het tactische plan van de regio vereist dat we vooral promotie maken in de zomermaanden. Maar dat veronderstelt dan weer dat we over due zomerse beelden beschikken natuurlijk. Maar in productiemaand mei regende het, en later in juni en juli ook. Alleen dankzij het flexibele vakwerk van partner ZMo wisten we de drie filmpjes toch deze zomer in te blikken. Er volgen er nog twee om in nu en in 2022 volop te gebruiken,” aldus Debruyn. 

“De schoonheid van de spots zit hem trouwens in de authenticiteit die ze uitstralen. Nergens proberen we een specifiek stukje van de regio te tonen, of kozen we voor shots die een landmark in beeld brachten. Neen, hier primeren de interactie tussen mensen en de kleine gelukjes die je alleen ziet als je met elkaar en met je omgeving bezig bent – en niet met je telefoon,” besluit Wout Neys.

Credits

Client: Toerisme Provincie Antwerpen - Kempen
Client contact: Karen Bouts, Kim Nagels Strategic director: Matthias Debruyn
Creative director: Wout Neys
Account manager: Ben Van Gils
Project manager: Liesbeth Buysse
Online marketeer: Anneke Van Gemert
Design: Caroline De Cock, Filip Houtman
Photographer: Thomas Nolf
Video productie: ZMo Productions
Director: Tobias Deruwe
1AD: Gio Kemper
DOP: David Doom & Jordan Vanschel
Cadreur: Pieterjan Neirynck
1AC: Daan Stevens
2AC: Sarah-Marie Ingelaere
Klank: Feras Daouk & Joris Lava
Gaffer: Michael Swennen & Felix Ryckebush Setdressing: Tilly Van den Branden
Styling: Stéphanie Spens
Styling-ass.: Julie Strynckx
Edit: Nick Read
Grading: Dries Noteboom
Audiopost: YellowBloom
Location: Ark Van Noë - Treelodge - Glamping Josephine Serviced by: The Movie Lot & Spots Unlimited