VICE België en Proximus zetten spotlight op Belgische talenten

Media / News

Proximus heeft VICE+, de mediatak van VICE België, gevraagd om middels een creatieve mediacampagne aandacht en engagement te genereren voor Epic, zijn op maat gemaakt mobiel aanbod dat zich speciaal op millennials richt. Het resultaat is Epic Power, een online platform waar middels verschillende contentvormen jonge en inspirerende digitale talenten centraal staan. 

Omdat de digitale ontwikkelingen elkaar in een rap tempo opvolgen en de mogelijkheden eindeloos zijn, kunnen jonge mensen online zijn wie ze wilt zijn en jezelf op tal van verschillende manieren uitdrukken. Met de lancering van Epic Power zetten VICE en Proximus Belgische talenten in de spotlights die de digitale wereld in hun voordeel wisten te gebruiken: om hun passie te delen met anderen, een publiek op te bouwen en nieuwe mensen te leren kennen. Het doel van deze samenwerking is om lezers via deze unieke projecten te inspireren met universele verhalen. 

Op het digitale platform zijn verschillende inspirerende artikelen, video’s, illustraties en fotoseries te vinden die lokale verhalen vertellen van opkomende talenten waaronder IKRAAAN (zanger), Average Rob (influencer), Dries Depoorter (kunstenaar), Alexia Chaudoir (make up artist) and Cozone (illustrator).

Raphael Dumont, general manager VICE België, voegt toe: “Tech en de digitale vooruitgang worden volledige door jonge mensen omamt omdat het hun de mogelijkheid geeft zichzelf uit te drukken en hun talenten, passies en carrières verder te ontwikkelen. Door de kennis van VICE over jonge mensen, en in het vertellen van verhalen, in te zetten geven we met het Epic Power platform Proximus/Epic een plek in hun wereld.”

“Epic is er om het leven van jonge mensen makkelijker te maken. Het bereiken van juist deze doelgroep vraagt om een creatieve en passende benadering die aansluit bij hun interesses waardoor wij echt iets kunnen toevoegen aan hun leefwereld. VICE weet als geen ander wat er speelt onder jonge mensen en hoe je met passende en inspirerende storytelling deze doelgroep aan je kunt binden, met Epic Power als resultaat,” klinkt het bij Proximus.

Het komende half jaar wordt er een verscheidenheid aan content geplaatst die tevens wordt geactiveerd via Facebook, Instagram, Snapchat en online advertising op de VICE-kanalen.