Vice en Velux focussen op natuurlijk licht

Crea / News

Vice en het home-improvementmerk Velux een nieuwe branded contentcampagne als onderdeel van de herlancering van het Artist Residency-programma van Velux. In de campagne van dit jaar, 'Transforming Spaces', presenteren zes kunstenaars hun interpretatie van het concept 'Transforming Spaces' op een co-branded platform op Vice.com. In hun werken richten de kunstenaars zich op natuurlijk licht, en hoe dit ons gedrag en onze emoties beïnvloedt. Met deze campagne laten Velux en Vice niet alleen zien hoe de ramen van Velux-ruimtes transformeren, maar ze tonen ook het belang van natuurlijk licht in woonruimtes, zeker nu het lijkt alsof thuiswerken steeds meer een onderdeel blijft van het dagelijks leven.

De zes kunstenaars: het duo Maria Bodil (NL); Max Kesteloot (BE); het duo Emelie & Susana (SE); Jon Pilkington (VK); Levi Hayes (DK) en Martine Poppe (NO). De briefing: 'welke rol kan licht spelen in de transformatie van een ruimte, vooral nu we meer vanuit huis werken?'. Hierbij ligt de focus op het belang van natuurlijk licht en de belangrijke invloed die dit heeft op het welzijn; natuurlijk licht verhoogt bijvoorbeeld de creativiteit, de productiviteit en een goed humeur.

De branded content campagne bestaat uit interviews, waarin de kunstenaars hun werk bespreken, en een branded video met Martine Poppe waarin zij de belangrijke rol bespreekt die natuurlijk licht speelt in haar werk als kunstenaar. Alle inhoud is ondergebracht op een co-branded Transforming Spaces platform binnen het VICE-ecosysteem.

De branded contentcampagne Transforming Spaces - Artist Residency dit jaar is de tweede samenwerking tussen Velux en Vice binnen het Artist Residency-concept van VELUX en het vervolg op een driedelige, geschreven branded content serie op Vice.com in 2021. Jasper Vierboom, creative director Vice+ NL & BE: “In deze campagne hebben we gebruik gemaakt van onze uitgebreide kennis van jongerencultuur en daarnaast het licht geschenen op jonge, Europese kunstenaars. We laten met deze campagne zien hoe belangrijk licht is - vooral nu thuiswerken onderdeel lijkt te blijven van ons leven. Ik ben trots op wat we met deze tweede samenwerking met Velux hebben neergezet.”

Bezoek het co-branded platform hier.

Foto: werk van Martine Poppe