Vier geeft Influencers een (komische) stem

Media / News

Iedereen die thuis is op het WereldWijdeWeb kent ze wel, de #foodies, #vloggers, #followme en #instaTravellers, die maar al te krampachtig proberen mensen naar hun kanalen te lokken. In “Influencers”, vanaf vanaf zondag 8 maart nieuw op Vier, wordt op humoristische wijze de draak gestoken met mensen die zich via sociale media trachten te profileren als trendsetters. Daarmee doen ze een niet zo erg succesvolle gooi naar hun eigen eeuwige #InstaFame op het internet. Hun dwaze pogingen om in de smaak te vallen, de strijd om een record aantal likes, de domme grenzen die ze proberen te verleggen of de heerlijke leegheid van hun bestaan zullen deze #funnysketches aan elkaar rijgen. Maar hoe dwaas en lachwekkend ook, soms verdienen ze ook ons mededogen. Want “Influencers” gaat ook een beetje over mensen die, zoals zovelen, een verschil willen maken in dit aardse leven en willen meetellen door een kleine afdruk te maken van hun bestaan.

De personages worden gespeeld door een ensemble van komische acteurs, oudgedienden geccombineerd met nieuw talent: Hakim Chatar, Rik Verheye, Louise De Bisscop, Joke Emmers, Eva Binon, Stijn Steyaert, Tom Audenaert en Andrew Van Ostade. “Influencers” is vanaf 8 maart ook beschikbaar op Play van Telenet. Wie al sneller wil kennismaken met de verschillende typetjes kan vanaf 1 maart terecht in de TV-theek van Telenet voor extra clips.