Creatieve koppen lopen er genoeg rond. Met vier van hen hebben we het over creativiteit. Want wat is dat juist, creatief zijn? Perfectie najagen hoeft niet, maar waar draait het ‘m dan wel om?
Florence Belliosson - President & chief creative officer, BETC Etoile Rouge, France
Hoe kom je op ideeën?
Ik heb niet bepaald een manier om ideeën aan te wakkeren. Die komen meestal in het wilde weg op, ongetwijfeld omdat ik niet snel dingen loslaat.
Heb je ‘trucjes’ om ze op te roepen?
Als ik weet in welke context het kadert, dan kunnen sommige dingen helpen om op een idee te komen. Al zal dat dan niet ‘hét’ idee zijn, dat ene onverwachte dat je vooruit zal helpen.
Volg je bepaalde spelregels?
Het kader waarin we moeten denken is soms erg beperkt. Wanneer je rekening moet houden met benchmarks en concurrentie is het te volgen pad soms smal. Mijn natuurlijke reflex is daarom om met een open geest te blijven denken.
Hoe ga je te werk in teamverband?
Afhankelijk van het onderwerp pas ik de manier aan waarop we het concept ontwikkelen, sommige zaken zijn bijvoorbeeld meer geschikt voor een workshop dan andere. In elk geval besteed ik eerst tijd aan de strategie, die moet goed in de oren van de creatieven geknoopt zitten. Een goed idee zonder strategie met betrekking tot de gestelde vraag, dat bestaat niet.
(...)
Het volledige artikel leest u in PUB Magazine of hier.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]