Vier plantrekkers, één communicatienest

Communication / News

Het gezin Fauconnier-Sneyers weet van wanten. Dochter Lina werkt als brand marketeer voor e-Luscious, een Nederlands e-commerce bedrijf in de wijn- en koffiebranche. Oudste zoon Max werkt bij TBWA als client services director op grote klanten als Telenet. Echtgenote Anne Sneyers (geen onbekende voor velen onder jullie, zal later in dit interview blijken) doet met Senses headhunting in de media- en reclamesector. En dan is er nog de jongste Fauconnier, Julian, die net afgestudeerd is en voor een stage sportmarketing naar Miami trekt, maar er tijdens dit gesprek niet bij kon zijn.

Marc, jou kennen we natuurlijk als oprichter van LG&F en Famous (nu FamousGrey). Wat doe je vandaag?

Marc Fauconnier: “Samen met Stef Selfslagh run ik Fauconnier+Selfslagh, een eigen consultancybureau in brand consultancy, reputatiemanagement en waardepositionnering. Ik heb mijn job altijd graag gedaan, maar ik wilde opnieuw dichter bij klanten en strategie staan en minder bij management. Meer op een kleinschalige manier en volgens het ritme van mijn leven.”

Over levensritmes gesproken, dat is ook waar Anne mensen in begeleidt.

Anne Sneyers: “Ik heb jaren aan het hoofd van Full Page gestaan, destijds een van de grootste reclameregies van het land. Achttien jaar geleden besliste ik om een andere weg in te slaan. Ik wilde mensen coachen, een eigen agenda hebben. En het enorme netwerk dat ik destijds heb opgebouwd, hielp daar natuurlijk bij. Daarom richtte ik Senses op, een headhuntingbedrijf in de communicatie- en mediawereld. Bezie ons als een huis van vertrouwen: iedereen mag hier eens komen babbelen over zijn carrière.”

Marc: “Het bestbewaarde geheim van de reclamesector…”

Lina Fauconnier: “Ja, je mag er gerust van uitgaan dat iedereen uit de sector al eens bij mama is langsgeweest.” (lacht)

Max Fauconnier: “Maar het is wel heel vrijblijvend, dat is net het fijne eraan. Recruiters pushen heel vaak, maar dat gevoel heb ik bij Senses totaal niet. Jullie willen gewoon iedereen leren kennen en ervoor zorgen dat die bij het juiste bedrijf zitten.”

Hebben jullie elkaar via het werk leren kennen?

Marc: “We hebben elkaar leren kennen in 1991, in de gang bij het toenmalige Young & Rubicam. Een paar weken later, op de Effie Awards, hebben we onze eerste kus gegeven. De rest is geschiedenis.”

>>> LEES HET VOLLEDIGE INTERVIEW MET HET GEZIN FAUCONNIER-SNEYERS IN PUB MAGAZINE.