Vijftig- en zestigplussers: een verwaarloosde generatie?

Vijftigers en zestigers eisen vandaag een bijzondere plaats op in de marketing. Ze vormen een niet te verwaarlozen groep consumenten waartoe één op vier Belgen en Nederlanders behoort. Ze zijn de eerste generatie die opgroeide met popcultuur en een televisietoestel. De helft van hen nog aan de slag, de rest genietend van la vida señora. Ze voelen zich als dertigers met extra jaren ervaring op de teller. Ondanks een rug of knie die af en toe protesteert en een bloeddruk aan de hoge kant, staat hun geluksbarometer op mooi weer. De kinderen het huis uit, de hypotheek afbetaald en aan het einde van de maand nog wat centen op de rekening. Het was ooit anders. Arm leven om rijk te sterven geldt niet langer voor deze generatie vijftigers en zestigers.
Hoewel de maatschappelijke impact van de vergrijzing onmiskenbaar is, biedt diezelfde vergrijzing de economie ook een heleboel kansen. Filip Lemaitre, volbloed babyboomer, startte in 2017 met The Silver Ones, een research- en consultingplatform met een focus op 50+ marketing en communicatie. Hij geeft lezingen, adviseert en inspireert bedrijven - recent schreef hij een column voor PUB over de reclamewereld als jong, mannelijk bastion. Zijn boek The Silver Ones. Do's & Don'ts voor 50+ marketing - een uitgave van Pelckmans Pro - brengt het verhaal van de nieuwe vijftiger en zestiger, en bij uitbreiding zelfs zeventiger, met de levensstijl, het consumentengedrag, de noden en verwachtingen die deze nieuwe levensfase met zich meebrengt. Op zijn minst nuttig voor wie de babyboomer en de eerste generatie X’er wil bereiken met zijn marketing- en communicatieconcepten.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]