Vincent Kompany en Abdel en Vrai geven les Nederlands

Crea / News

Bonka Kompany ActirisAls sluitstuk van de campagne ‘J'apprends le flamand avec Vincent’ gaf Rode Duivel Vincent Kompany een echte les Nederlands aan een klas Brusselse werkzoekenden. Hij deed dat aan de zijde van internetfenomeen Abdel en Vrai. De campagne van de Brusselse tewerkstellingsdienst Actiris en creatief bureau Bonka Circus motiveerde Brusselse werkzoekenden om een cursus Nederlands te vinden op hun maat, en zo hun kansen op een job te verdubbelen.
Het is namelijk een veelvoorkomende verzuchting bij Brusselse werkzoekenden: ze komen van een kale reis thuis na een sollicitatiegesprek omdat ze onvoldoende kennis van het Nederlands konden voorleggen. De cijfers liegen er dan ook niet om: voor ongeveer de helft van de vacatures in Brussel vragen werkgevers de kennis van meerdere talen. Voor 80% van die vacatures is kennis van het Nederlands noodzakelijk of wenselijk. Wil je als Brusselse werkzoekende dus je kansen op een job verdubbelen, moet je Nederlands leren.Bonka Kompany Actiris
Net als vorig jaar hielp Vincent Kompany ook dit jaar om die eenvoudige boodschap over te brengen naar Brusselse werkzoekenden. Hij kreeg daarbij de hulp van Brusselaar en internetfenomeen Abdel en Vrai. Op www.japprendsleflamandavecvincent.brussels kunnen werkzoekenden met eenvoudige vragenlijst een opleiding Nederlands vinden die helemaal bij hen past. Meer dan 7500 mensen gingen via die weg op zoek naar een opleiding. Bovenop het vooruitzicht om hun kansen op een job te verdubbelen, kregen de werkzoekenden dus nog een extra motivatie om op zoek te gaan naar een opleiding: 11 van hen wonnen een les Nederlands gegeven door niemand minder dan Vincent Kompany en Abdel en Vrai zelf. In die les leerden de professor-voor-één-dag en zijn assistent de leerlingen onder andere dat een schaar niet hetzelfde is als een schaap, en dat het volkslied in het Nederlands de vorst bezingt, en niet la forêt.
https://youtu.be/oQLXODju9qk

Credits
Client: Actiris
Client contact: Marc Njeim, Jordi De Beule, Anthony Botta, Sander Laridon, Gregor Chapelle, Caroline Mancel
Strategic Director: Peter Verbiest
Creative Director: Vincent Jansen
Creative Team: Damien Walckiers, Hugues Vanden Steen
Project Managers: Julie Proesmans, Kristof Debacker
Producer: Stijn Van Hemelrijck
Regisseur: Pierre Pironet
Website: Happy Volcano
Online media: ZIGT