Vincent Kompany wordt leraar Nederlands

Crea / News

ActirisVorig jaar was Vincent Kompany al het boegbeeld van de campagne J’apprends Le Flamand Avec Vincent, een campagne van de Brusselse tewerkstellingsdienst Actiris, die Brusselse werkzoekenden aanspoorde om Nederlands te leren. In een opvolgingscampagne - opnieuw in samenwerking met Bonka Circus - gaat Kompany een stap verder en zal hij persoonlijk enkele Brusselse werkzoekenden een basisles Nederlands geven. Hij krijgt daarbij de assistentie van de Brusselse YouTube-ster Abdel en vrai, die via zijn kanaal vooral jongeren zal aansporen om deel te nemen. Beiden willen zo nadrukkelijk een rolmodel zijn voor de jongeren in onze hoofdstad. En dat is een goede zaak: bij ongeveer de helft van de vacatures die in Brussel ingevuld moet worden, is de kennis van meerdere talen noodzakelijk. In 80% van die vacatures, is kennis van het Nederlands noodzakelijk of wenselijk. Vaak volstaat het echter om een notie te hebben van het Nederlands of op z’n minst al te starten met een cursus Nederlands om in aanmerking te komen voor de job. Kortom: toon je ambitie om te werken aan je Nederlands, dan verdubbel je jouw kansen op werk. Dat is de eenvoudige boodschap die Actiris, samen met Vincent Kompany, opnieuw wil uitdragen. En die boodschap rendeert. Vorig jaar, als gevolg van de eerste editie van de campagne J’apprends Le Flamand Avec Vincent, schreven vier keer zoveel Brusselse werkzoekenden zich in voor een cursus Nederlands. Dit jaar wil de Rode Duivel zijn engagement vergroten door letterlijk zelf voor de klas te staan en een basisles Nederlands te geven aan een klas Brusselse werkzoekenden.

https://vimeo.com/293894519
Wil je kans maken op deze les, dan moet je eerst op de website www.japprendsleflamandavecVincent.brussels aangeven welke cursus Nederlands het beste bij je past. De campagne kreeg ook een bioscoopspot, een spot op de radio en een affichagecampagne en zal ook via de gebruikelijke print- en sociale mediakanalen lopen. De les Nederlands zal bovendien ook gevolgd worden door enkele bekende Brusselse influencers die op hun kanalen de boodschap mee helpen verspreiden.