In de aanloop naar de FIFA Women’s World Cup France 2019 heeft Visa aangekondigd dat het nog meer zal inzetten op het vrouwenvoetbal. Het sponsorshipplatform van het merk zal worden gebruikt om vrouwelijke atleten te inspireren binnen de wereldwijde beweging voor gendergelijkheid en de emancipatie van vrouwen. “Sport biedt vrouwen een enorme kans om hun dromen op en naast het veld na te streven,” aldus Lynne Biggar, chief marketing and communications officer bij Visa. “Vrouwen doen de overgrote meerderheid van de consumentenaankopen en richten miljoenen kleine ondernemingen per jaar op. Met een aanzienlijke investering in initiatieven gericht op vrouwen, waaronder voetbal, wil Visa deze krachtige wereldwijde beweging prijzen.”
Visa kondigt concreet een vijfjarig partnerschap met de Amerikaanse voetbalfederatie aan ter ondersteuning van het nationale vrouwenteam van de VS, hoofdsponsor van de SheBelieves Cup. Het merk lanceert ook een Amerikaanse marketingcampagne met spelers van het Amerikaanse nationale vrouwenteam. En Visa kondigde tot slot nieuwe leden van het Global Team Visa aan en is hoofdpartner van de Speler van de Match voor FIFA Women’s World Cup.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]