visit.brussels bekroont negen initiatieven

Awards / News

Brussels alex-vasey-1136230-unsplashNegen opmerkelijke culturele en toeristische initiatieven die in 2018 in Brussel liepen, werden tijdens de visit.brussels Awards Ceremony & Networking Night bekroond. De winnaars werden gekozen door het brede publiek en een vakjury uit de toeristische sector.
Via hun dagelijkse inzet en tal van originele initiatieven bouwen heel wat Brusselse actoren mee aan de internationale reputatie van de hoofdstad van Europa. De visit.brussels Awards zijn bedoeld om projecten die de uitstraling van Brussel kracht bijzetten aan te moedigen en te bekronen.
Het evenement vond plaats in KANAL, Centre Pompidou. Uit 86 projecten selecteerde het publiek drie finalisten per categorie. De toeristische vakjury duidde de winnaars aan op basis van volgende criteria: de impact van de projecten op het toerisme in Brussel, de internationale uitstraling, de originaliteit, de duurzaamheid en de toegankelijkheid voor minder mobiele bezoekers.
De negen winnaars van de visit.brussels Awards 2019 :

  • 'EVENING EXPERIENCE 2018'
    Een concept dat bijdraagt tot de rijkdom van het Brusselse nachtleven. Winnaar: FESTEN
  • 'MOST NOTED EXHIBITION 2018'
    Een grote tentoonstelling die heeft bijgedragen tot de culturele en toeristische uitstraling van Brussel.
    Winnaar: Smurf Experience
  • 'INTERNATIONAL EVENT 2018'
    Een groot evenement of een beurs met internationale uitstraling, in Brussel georganiseerd voor een breed publiek.
    Winnaar: Festival UP ! Internationale Circusbiënnale
  • 'INTERNATIONAL CONGRESS & FAIR 2018'
    Een congres of groot evenement met internationale uitstraling, in Brussel georganiseerd voor een professioneel publiek.
    Winnaar: TALES@home -Talking About Language and EmotionS at Home
  • 'BEST GASTRONOMIC CONCEPT 2018'
    Een gastronomisch(e) activiteit, evenement of concept ter verrijking van het toeristisch aanbod in Brussel.
    Winnaar: De wereld rond in 183 gerechten
  • 'NEW EVENT & TOURISTIC LOCATION 2018'
    De opening of de renovatie van een locatie die belangrijk is voor het imago van Brussel op het vlak van toerisme en evenementen.
    Winnaar: KANAL- Centre Pompidou
  • 'HOTEL NEWCOMER 2018'
    Een nieuw concept, een innovatie of renovatie in de Brusselse hotelsector. Winnaar: Harmon House
  • 'PUBLIC INITIATIVE 2018'
    Een initiatief van de openbare sector of gelijkwaardig (een parastatale instelling, een van de 19 gemeenten, een gewestelijk agentschap ...) dat bijdraagt aan de toeristische uitstraling van onze hoofdstad.
    Winnaar: Renovatie van het station Beurs
  • 'UNEXPECTED & ORIGINAL CONCEPT 2018'
    Onuitgegeven en origineel concept dat bijdraagt aan het toeristische imago van Brussel en van die aard dat het buiten de andere categorieën valt.
    Winnaar: Magritte. Atomium meets Surrealism