Visit Brussels en Air openen het museum van de luie zondag

Waarom Brussel bezoeken? Stel de vraag aan Google en de eerste antwoorden zijn unaniem: Brussel moet je bezoeken om zijn culturele rijkdom. Vernissages, galerijen, beurzen, expo's... En vooral, meer musea dan je denkt. Kortom, het culturele aanbod van Brussel heeft niets meer te bewijzen.
Dat kan (nog) niet gezegd worden van zijn natuurlijke rijkdommen. Daarom slaan Visit Brussels en Air de handen in elkaar voor een nieuwe campagne die de komst van de lente aankondigt. Want ja, Brussel is het Stripmuseum, het Magritte Museum en het Biermuseum. Maar Brussel is ook 8.000 hectare groene ruimte.
Het is de culturele rijkdom die bezoekers naar Brussel lokt? Wel, dan tonen zij dat die rijkdom veel groter is dan ze denken. Hoe? Door nieuwe musea te creëren. Negen openluchtmusea, voor iedereen toegankelijk, vaak gratis en soms zelfs zonder sluitingstijd. Ja, dat allemaal.
Dus als je binnenkort Brussel bezoekt, maak dan zeker een ommetje langs het Ter Kamerenbos, het Warandepark of het Josafatpark om het Museum van de Luie Zondag te ontdekken. Vergeet je zonnebril niet om binnen te springen in het Museum van de Terrasjes. En breng een laken mee voor het Museum van Spontane Picknicks.
Je ziet het, Brussel heeft veel meer musea dan je denkt. En al die nieuwe musea kan je nu ontdekken via klassieke, digitale en stadsaffiches, op sociale media en via de influencers die je volgt.
Waarom Brussel bezoeken? Google zegt "voor zijn culturele rijkdom". Visit Brussels en Air zeggen "voor zijn groene ruimten en natuurpracht". Na Magritte en Hockney is het nu aan de lente om zich tentoon te stellen in Brussel.
Credits
Client: Visit Brussels
Contacts: Fiona Amoroso, Vanessa Lousberg, Cédric Mayence
Agency: Air Brussels
CCD: Creative Council
Creation: Marie Paris, Marc Richard Vander Heyden, Arnaud Bailly, John Benois, Romain Félix, Karel De Mulder
Strategy: Tom Ernst
Client manager: Pauline Heraly
Account team: Anastasia Bousson, Flore Antonnaux
Creative design director : Laurent Lejeune
Designer: Aurélie Prestigiacomo, Boris Delire, Vanessa Warnant
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]